پیشنهادات شگفت انگیز

سبد خرید

کاربری:

طرز تهیه لازانیا

لازانیا یکی از محبوب ترین غذاهای ایتالیایی است که به دلیل استفاده از خمیر غلات آن با ذائقه ایرانی ها سازگار است. در ادامه می توانید دستور پخت لازانیا را مشاهده کنید.

مواد لازم برای پخت لازانیا:

خمیر لازانیای آماده یک بسته

گوشت چرخکرده نیم کیلو

پیاز سرخ شده ۳ قاشق سوپ خوری

رب گوجه فرنگی 1 قاشق سوپ خوری

سس سفید دو فنجان

پنیر پیتزا ۲۰۰ گرم

روغن۱۰۰ گرم

طرز تهیه:

گوشت چرخکرده گوساله را با پیاز سرخ شده و ۲ قاشق روغن تفت می دهیم وبا یک لیوان آب بپزید تا به روغن بیفتد. رب گوجه فرنگی را اضافه کنید و نمک و فلفل آن را به میزان لازم اضافه کنید. می توانید از این مایه گوشتی برای انواع غذاهای ماکارونی و لازانیا استفاده می کنیم.

برای پخت خمیر لازانیا مانند پختن ماکارونی عمل کرده و در یک قابلمه بزرگ آب ریخته، صبر می کنیم که آب به جوش بیآید. نمک و برای جلوگیری از چسبیدن خمیرها مقداری روغن به آب می افزاییم. بعد از آن خمیرها را در آب در حال جوش ریخته و بعد از چند دقیقه جوش خوردن و نرم شدن خمیر آن را در یک آبکش ریخته و بلافاصله روی آن آب سرد می ریزیم تا خمیرها به هم نچسبند. سپس به آرامی خمیرها را بر داشته و روی یک پارچه تمیز می گذاریم تا آب آن مقداری گرفته شود . توجه کنید که موقع برداشتن از آبکش، خمیرها پاره نشوند. اکنون خمیر لازانیا آماده است تا مواد گوشتی را روی آن قرار دهیم.

در ظرف تفلون یا پیرکس ، ۲ قاشق سوپ خوری روغن آبکرده و یک ردیف خمیر لازانیا قرار می دهیم و یک ردیف پنیر رنده شده و مقداری از مایه گوشتی و سس سفید را روی آن می ریزیم. سپس روی آن یک ردیف دیگر خمیر لازانیا و سس سفید ومایه گوشتی و پنیر رنده شده ریخته و به همین صورت ادامه می دهیم. ظرف را روی پنجره بالای فر قرار می دهیم تا با حرارت ۳۵۰ درجه فارنهایت به مدت نیم ساعت بماند و پنیر روی آن کمی برشته شود. اکنون لازانیای شما آماده سرو است .

دیدگاهتان را بنویسید