پیشنهادات شگفت انگیز

سبد خرید

کاربری:

خواص و فواید درمانی ماهی ها و نحوه خرید آنلاین ماهیان و تشخیص ماهی تازه

خواص ماهی ها و نحوه خرید آن ها :

با مطالعه این بخش در خصوص اهمیت مصرف ، فواید و خواص درمانی ماهی ها خواهید فهمید. با شناخت ویژگی های این مواد غذایی و خواص آن بر بدن انسان با ارزش غذایی این محصولات آشنا خواهید شد. همچنین در انتهای مطالب در خصوص نحوه خرید ماهی اطلاعاتی آورده شده است. مطالعه این بخش به شما در تهیه و خرید ماهی تازه کمک میکند.

خواص درمانی گوشت ماهی ها و نحوه خرید آنلاین ماهیان و تشخیص ماهی تازه

فواید و خواص درمانی ماهی ها برای تمامی افراد :

متخصصان تغذیه تاکید می کنند که همه افراد هفته ای دوبار از ماهی استفاده کنند. امگا 3 و ترکیبات مفید موجود در ماهی سبب افزایش سلامتی و تقویت اعضای بدن می شود.
آبزیان یکی از بهترین منابع مصرف اسید های چرب میباشند که در تهیه موارد دارویی هم مورد استفاده قرار میگیرند. در ادامه به فواید و خواص درمانی ماهی به دلیل وجود این اسید های چرب مانند امگا 3 بیشتر میپردازیم.

ماهیانی که بالاترین امگا 3 را دارا میباشند :

ماهیان چرب مثل سالمون، قزل آلا و شاه ماهی (هرینگ) بالاترین مقدار اسیدهای چرب امگا 3 را دارا هستند. بافت گوشت این آبزیان تا حد بسیار زیادی دارای این مواد مغذی میباشد. در ادامه شما را با فواید و خواص خوردن ماهی آشنا می کنیم.

مصرف ماهی در کاهش التهاب چشم :

اسید های چرب موجود در ماهی با کاهش رادیکال های آزاد موجب کاهش التهاب چشم میشود. مصرف روزانه چشم برای افرادی که به دلایلی دچار این بیماری شده اند بسیار توصیه میباشد.

مصرف ماهی مفید برای صرع و تشنج :

تحقیقات نشان داده اسید های چرب موجود در ماهی سبب کاهش فرکانس تشنج بیماران مبتلا به صرع می شود. بیماران مبتلا به صرع می توانند در حملات تشنج با مصرف روزانه ماهی و یا استفاده از دوز کم امگا 3 از قرص ماهی عوارض بیماری را کاهش دهند.

خواص ماهی ها در درمان بیخوابی :

از خواص بسیار با اهمیت ماهی ها کمک به درمان بیخوابی میباشد. توجه داشته باشید که استفاده از ویتامینD موجود در ماهی سبب کاهش اختلالات بیخواب خواهد شد. بسیاری از آبزیان منبع خوبی از این ویتامین میباشند. که استفاده آن به طور مداوم موجب بهبود خواب و عملکرد روزانه خواهد شد.

خواص مصرف ماهیان در کاهش فشار خون :

متخصصین در خصوص مطالعه بر روی ماهی ها به این مورد رسیده اند که اسیدهای چرب امگا 3 سبب کاهش خطر مرگ های ناگهانی و بی نظم، کاهش تصلب شرایین، کاهش سطح تری گلیسرید، کاهش تشکیل لخته خون در عروق همچنین کاهش فشار خون می شود.

مصرف ماهی در درمان و پیشگیری از افسردگی:

ماهی به پیشگیری و درمان افسردگی کمک می کند. اسید چرب امگا 3 به دلیل کمک به سوخت و ساز بدن جهت کمک به افسردگی مفید میباشد. از طرفی مواد مغذی در ماهیان به فراوان یافت میشود.همچنین اسید های چرب باعث افزایش اثربخشی داروهای ضد افسردگی میشوند. ماهی و اسیدهای چرب به خصوص امگا 3، به بهبود اختلالات روانی کمک میکنند. لازم به ذکر است که در صنعت داروسازی نیز ماهی کاربرد دارد.

خواص ماهی ها و نحوه خرید آنلاین آنها و تشخیص ماهی تازه

ویژگی های ماهی سالم و نحوه خرید و مصرف آن :

در ادامه به ویژگی هایی یک ماهی سالم و نحوه خرید آن میپردازیم. شما میتوانید با این اطلاعات به خوبی ماهی سالم را تشخیص داده و از موادغذایی کم کیفیت خرید نکنید.

ماهی را بو کنید :

یکی از موادغذایی که تازگی در ارزش غذایی و در نتیجه قیمت خرید آن تأثیر بسیاری دارد. یکی از عوامل شناختن ماهی تازه بوی آن میباشد. ماهی تازه دریایی بویی شبیه به آب و گیاهان دریایی دارد و ماهی تازه پرورشی بویی شبیه آب آکواریوم می دهد. ماهی های مانده و فاسد، بوی تند و ترش، شبیه گندیدگی دارند.

به سطح بدن ماهی را مشاهده نمایید :

بدن ماهی تازه سفت صاف است. همچنین در صورتی که تازگی آن از دست رشفته باشد بافت آن شل و افتاده خواهد شد. پولک های ماهی تازه، کاملا به سطح بدنش چسبیده اند اما ماهی هایی که پولکشان کم وبیش از روی پوست جدا شده اند، تازه نیستند.
همچنین در نحوه خرید ماهی تازه باید به لیز بودن پولک ها دقت داشته باشید. ماهی های مانده و کهنه پوستشان حالت چسبندگی داشته و ترشحات لزج و چسبناکی روی بدنشان وجود دارد. همچنین در صورتی که ماهی تازه باشد آبشش آن قرمز و کمی مرطوب است. اگر آبشش خاکستری رنگ و خشک باشد ماهی مانده است.

در خرید ماهی به تابش نور خورشید دقت نمایید :

ماهی هایی را که در خارج از مغازه درون یخدان های پر از یخ نگهداری می شوند، را نخرید. ماهی ها باید درون مغازه و یخچال و دور از تابش نور خورشید نگهداری شود.

دیدگاهتان را بنویسید