پیشنهادات شگفت انگیز

سبد خرید

کاربری:

آموزش طرز تهیه و مواد لازم برای آماده کردن استیک راسته گوساله

طرز تهیه استیک گوشت گوساله

آموزش طرز تهیه و مواد لازم برای آماده کردن استیک راسته گوساله

استیک یکی از غذاهای بسیار مقوی بوده که در برخی از رژیم ها مورد استفاده قرار میگیرد. در این آموزش به همراه مواد لازم برای پخت و طرز تهیه استیک گوشت گوساله را به صورت ساده توضیح خواهیم داد.

لازم به ذکر است که در این آموزش برای طرز پخت بهتر در این استیک از گوشت راسته گوساله استفاده خواهد شد. این بخش دارای سطح چربی و بافت مناسب برای استیکها است. به دلیل حفظ کیفیت خرید راسته گوساله تازه توصیه میشود.

مواد لازم برای طبخ استیک راسته گوساله :

  • گوشت راسته گوساله (تازه) : ۵۰۰ گرم
  • روغن زیتون ۴ قاشق غ خ
  • سیر ۴ حبه ریز
  • رزماری به مقدار لازم
  • سس سویا ۲ ق غ خ
  • سس خردل ۱ ق غ خ
  • نمک و فلفل سیاه و پودر پیاز و تخم گشنیز به مقدار لازم

طرز تهیه استیک گوشت گوساله :

برای تهیه استیک گوشت گوساله ضخامت بسیار اهمیت دارد. با ضخامت بسیار کم استیک ظاهر مناسبی پیدا نمیکند. از طرفی با بالا بردن ضخامت سطح گوشت سوخته و مغز آن خام میماند. لذا گوشت راسته گوساله را پهن کرده و به ضخامت ۲ الی ۳ سانتی متر برش دهید. سپس یک کیسه فریزر روی گوشت انداخته و با بیفتک کوب گوشت ها را خوب بکوبید تا پهن و نازک شود. سپس باید گوشت استیک گوساله را که نازک شده کردید داخل ظرف قرار دهید. در بخش بعدی باید تمام ادویه و سس ها و رزماری و روغن زیتون را ریخته و با دست خوب ماساژ بدهید تا مزه دار شود سپس برای ۱ ساعت داخل یخچال بگذارید تا استراحت کرده و تمام مزه ها به خورد استیک برود.

بهتر است از تابه گریل برای تهیه این استیک گوله گوساله استفاده نمایید با این حال میتوانید آن را در صفحه فلزی نیز به روی آتیش کباب نمایید. داخل تابه گریل روغن ریخته تا داغ شود. سپس دو شاخه رزماری داخل تابه بریزید. سپس تا زمان داغ شدن تابه صبر کنید. سپس استیک ها را از یخچال خارج کرده و داخل تابه قرار می دهیم و هر طرف را ۴ الی ۵ دقیقه خوب گریل یا سرخ می کنیم.

نکاتی در خصوص تهیه استیک گوساله :

در زمان پخت بهتر و سرخ شدن کامل چندین بار استیک گوساله را بر می گردانیم. این به پخت مناسب استیک کمک خواهد کرد. همچنین دقت داشته باشید که چاقو یا چنگال را در حین پخت به گوشت فرو نکنید. چرا که با این کار آب گوشت از بین می رود و استیک شما خشک می شود وقتی استیک ها گریل شدن یک ظرف که داخل فویل گذاشتید کنار دستتون قرار بدهید و زمانی که از تابه خارج کردید سریع داخل فویل بمدت ۴ دقیقه قرار دهید این کار باعث می شود استیک آب دار بماند و خشک نشود. استیک گوشت با را سس قارچ یا پوره سیب زمینی و یا سس مخصوص آن سرو کنید.


در صورت تمایل از قیمت گوشت گوساله دیدن کنید.

همچنین از قیمت استیک گوساله نیز دیدن کنید. برای تهیه این محصول صرفا باید آن را گریل کنید.

دیدگاهتان را بنویسید