پیشنهادات شگفت انگیز

سبد خرید

کاربری:

آموزش طرز تهیه خورشت گوشت چرخ کرده به همراه مواد اولیه

طرز تهیه خورشت گوشت چرخ کرده

آموزش طرز تهیه خورشت گوشت چرخ کرده به همراه مواد اولیه

پخت هر غذایی سختی خود را دارد . این مورد در خصوص طرز تهیه خورشت گوشت چرخ کرده نیز صدق میکند. در این غذای باید توجه زیادی به گوشت و زمان پخت آن داشته باشید. چرا که بسیار به در نتیجه نهایی تأثیر گذار میباشد. در این آموزش برای طرز تهیه این غذا دارای طعمی است اما شما میتوانید با حذف فلفل از مواد لازم برای پخت این خورشت گوشت چرخ کرده . این غذا را به افراد علاقه مند توصیه میکنیم.بپیش از شروع به آموزش طرز تهیه و مواد لازم برای آماده کردن خورشت گوشت چرخ کرده بهتر است در خصوص گوشت مناسب برای آن بیشتر بدانید.

گوشت مناسب برای این خورشت :

گوشت مناسب برای این خورشت باید دارای چربی مناسب باشد. این مورد برای ایجاد لعایب میتواند مؤثر باشد. اما غیر از این مورد در برخی از روش ها برای پخت آن گوشتها را به صورت کروی شکل درآورده و داخل آب قرار میدهند. در این صورت نیز برای از هم بازنشدن آن بهتر است از چربی مناسب در هنگام چرخ کردن آن استفاده نمایید. از این رو خرید گوشت چرخ کرده با چربی مناسب برای تهیه این خورشت بسیار اهمیت دارد.

طرز تهیه خورشت گوشت چرخ کرده :

در این آموزش برای طرز تهیه خورشت گوشت چرخ کرده ابتدا پیازها را پوست می گیریم و به صورت نگینی ریز خرد می کنیم، سپس به همراه کمی روغن داخل یک قابلمه مناسب می ریزیم. در ادامه قابلمه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم. در ادامه پیازها را باید تفت می دهید. زمانی که پیاز ها سبک و شفاف شدند باید گوشت چرخ کرده را به همراه مقداری زردچوبه و فلفل سیاه به قابلمه اضافه کنید. آنها را به خوبی تفت دهید تا رنگ گوشت تغییر کند.

زمانی که گوشت تغییر رنگ داد، رب گوجه فرنگی را به تابه اضافه می کنیم و به خوبی تفت می دهیم تا رنگ رب گوجه فرنگی باز شود و طعم و بوی خامی آن به طور کامل گرفته شود. سپس زعفران دم کرده را به قابلمه اضافه می کنیم و پس از یک تفت کوچک، 2 لیوان آب گرم به قابلمه اضافه می کنیم، سپس درب قابلمه را می گذاریم و اجازه می دهیم گوشت چرخ کرده به طور کامل بپزد.

از طرف دیگر سیب زمینی ها را پوست می گیریم و به صورت حبه ای و یا خلالی خرد می کنیم. در ادامه سیب زمینی ها را با آب سرد بشویید، سپس خشک کنید. در ادامه یک تابه مناسب روی حرارت متوسط قرار دهید. کمی روغن به تابه اضافه کنید. در این لحظه باید سیب زمینی های خرد شده را به تابه اضافه کنید. اجازه دهید آن ها به خوبی سرخ شوند. پس از گذشت 30 دقیقه سیب زمینی سرخ شده را به خورش اضافه کنید.

در آخر باید مقدار نمک و فلفل را در آن اندازه کنید. برای این منظور پس از چشیدن آن به مقدار دلخواه نمک و ادویه اضافه کنید. حالا صبر کنید تا خورش به غلظت مورد نظرمان برسد و روغن بیندازد، سپس آنرا در ظرف کشیده و به همراه برنج نوش جان کنید.

دیدگاهتان را بنویسید