پیشنهادات شگفت انگیز

سبد خرید

کاربری:

طرز تهیه دوپیازه میگو

طرز تهیه دوپیازه میگو

آموزش طرز تهیه و مواد لازم برای دوپیازه میگو

دو پیازه میگو از غذا های پر طرفدار بوشهری میباشد که علاوه بر مقوی بودن زمان پخت و آماده کردن آن کمتر از یک ساعت از شما وقت میگیرد در این بخش از دارافود میخواهیم آموزش طرز تهیه و مواد لازم برای آماده کردن دوپیازه میگو را به شما نشان دهیم لازم به ذکر است که در این آموزش طرز تهیه و دستور العمل به زمان ساده بیان شده است و شما عزیزان میتوانید با مواد لازم برای آن دوپیازه میگو خوشمزه خود را تهیه کرده و از آن لذت ببرید.

مواد لازم :

  • میگوی ریز پاک کرده :250 گرم
  • سیر له شده :3 حبه
  • پیاز خرد کرده:2 عدد
  • کشمش شسته شده :یک پیمانه (در صورت تمایل)
  • سیب زمینی پوست کنده مکعبی خرد شده :3 عدد
  • گرد لیمو :1 تا 2 قاشق غذاخوری در صورت دلخواه
  • نمک ، فلفل قرمز و زردچوبه:به میزان لازم

طرز تهیه دوپیازه میگو :

پیش از شروع لازم به ذکر است که استفاده از میگو با کیفیت بالا برای تهیه دوپیازه اهمیت زیادی دارد. برای تهیه دوپیازه میگو ابتدا باید مقداری روغن داخل تابه ریخته و آن را بر روی حرارت قرار دهید تا داغ شود. سپس  پیاز را داخل آن تفت دهید تا طلایی رنگ شود.

برای طبخ یک دوپیازه خوش طعم باید دقت الایی بروی سیبزمینی ها و پیاز های خود داشته باشید. از این رو زمانی که پیاز سرخ شد آن را از داخل روغن بیرون بیاورید و سیب زمینی ها  را مکعبی کرده در داخل تابه تفت دهید تا کمی سرخ شود.

در مرحله بعدی سیر را به همراه زردچوبه به آن اضافه کنید و تفت دهید. پیاز را هم به آنها اضافه کنید و هم بزنید تا مخلوط بشوند.

بعد میگو را هم به باقی مواد دوپیازه ، به همراه نمک و فلفل  اضافه کنید. سپس به مقداری آن ها را تفت دهید. در صورت تمایل میتوانید کشمش ها را در این مرحله تفت دهید و همچنین مقداری گرد لیمو به داخل آن ها اضافه کنید که غذا ترش و شیرین شود.

نصف فنجان آب داخل قابلمه بریزید و در تابه را ببندید و بگذارید تا مواد 10 تا 12 دقیقه بپزد. در این مرحله از طرز تهیه دوپیازه میگو غذا آماده شده و شما میتوانید آن را در کنار برنج ساده میل نمایید. البته به دلیل فلفل زیاد ، برخی از افراد این غذا را نمیپسندند. لذا شما میتوانید به عنوان طعم دهنده از فلفل دلمه استفاده نمایید.


برای مشاهده قیمت میگو میتوانید از این لینک دیدن کنید.

دیدگاهتان را بنویسید