پیشنهادات شگفت انگیز

سبد خرید

کاربری:

آموزش طرز تهیه به همراه مواد لازم برای پخت و آماده کردن زبان گوساله به زبان ساده

طرز تهیه خورش زبان گوساله

آموزش طرز تهیه به همراه مواد لازم برای پخت و آماده کردن زبان گوساله به زبان ساده

طرز تهیه زبان گوساله مقداری به حوصله و صبر شما نیاز دارد. این غذا دارای طعم بسیار لذیذ و اما سالمی میباشد. چرا که در بافت این بخش چربی بسیار اندک وجود داشته و این غذا نیز یک غذای سالم از این نظر میباشد. در این بخش قصد آموزش طرز تهیه و مواد لازم برای پخت زبان گوساله پردازیم. لذا تا پایان همراه ما باشید.

زبان مناسب برای کباب :

جهت تهیه این غذا از زبان تازه استفاده نمایید. چرا که با استفاده از آن سلامت شما تضمین میشود. جهت تهیه این مورد قیمت زبان گوساله تازه کمتر از سایر فروشگاه ها و قصابی آنلاین دیگر میباشد.

مواد لازم جهت پخت زبان گوساله :

  • زبان گوساله یک عدد
  • سبزی معطر شامل نعناع و جعفری : به مقدار لازم
  • سیر دو حبه
  • پیاز سررخ شده به مقدار مورد دلخواه
  • رب گوجه فرنگی یک الی دو قاشق غذا خوری
  • قارچ نیم کیلو
  • پوره سیب زمینی و عدس (هر کدام ) یک پیمانه
  • نمک و فلفل به میزان لازم

طرز تهیه زبان گوساله :

پیش از شروع باید زبان را تمیز کنید. با کارد روی پوست زبر زبان بکشید و مواد زائد ، رگها و احیاناً غددی که به انتهای زبان چسبیده جدا کنید. زبان را در یک قابلمه بزرگ یا دیگ زودپز قرار دهید. دیگ را پر از آب کرده و پس از جوش آمدن آب ، 2 تا 3 مرتبه کف حاصل شده روی آب را می گیریم .

خوش طعم کردن آب خورش زبان :

در داخل خورش زبان جهت خوش طعم کردن آن دسته سبزی معطر ، حبه های سیر و یکی دو عدد پیاز خرد شده را به آب در حال جوشیدن اضافه می کنیم و در دیگ را می بندیم. در قابلمه معمولی ، 5 تا 6 ساعت زمان لازم است تا زبان بپزداما زبان در دیگ زودپز بعد از 5/1 ساعت پخته خواهد شد. پس از پخت کامل باید در ظرف نصف لیوان آب موجود باشد .

در اواخر طبخ ، مقداری نمک و فلفل به زبان اضافه کرده و در صورت تمایل می توانیم ادویه هایی چون زردچوبه ، کاری و کمی دارچین را نیز اضافه می کنیم و به عنوان چاشنی رب گوجه فرنگی اضافه کنید. البته به اختیار برای خوش طعم شدن میتوانید از یک قاشق مربا خوری رب انار ترش و 2 قاشق مربا خوری شکر نیز استفاده نمایید.

نحوه سرو این غذا :

این غذا را میتوانید با برنج و یا به صورت ساده با سس سفید مانند سس فرانسوی و یا قارچ میل نمایید. پس از پخت کامل ، زبان را از دیگ خارج کرده و در دیس می گذاریم همان طور که داغ است پوست آن را گرفته و گوشت زبان را برشهایی به قطر 2 سانتی متر می دهیم ولی گوشت زبان را تا انتها نمی بریم که تا قطعه های زبان از هم جدا شود و فرم زبان از بین نرود. در انتها به یکی از دو روش گفته شده آن را میل کنید و از طعم آن لذت ببرید.


در صورت تمایل به مقایسه قیمت گوشت گوساله با زبان آن از دسته بندی آن دیدن کنید.

دیدگاهتان را بنویسید