پیشنهادات شگفت انگیز

سبد خرید

کاربری:

طرز تهیه شنیتسل مرغ

طرز تهیه شنیتسل مرغ

آموزش طرز تهیه و مواد لازم برای طبخ و ماده کردن شنیتسل مرغ شنیسل خانگی

در این مطلب از سایت ما قصد داریم تا آموزش طرز تهیه و مواد لازم برای آماده کردن شنیتسل مرغ را به شما نشان دهیم این آموزش به زبان ساده طرز تهیه و مواد لازم برای طبخ آن را گفته که شما به راحتی بتوالنید در منزل خود شنیتسل مرغ خوشمزه ای را طبخ و آماده نمایید.

مواد لازم برای آموزش طرز تهیه شنیتسل مرغ :

  • سینه مرغ  یک عدد
  • آب پیازنصف پیمانه
  • آب لیمو سه ق س
  • زعفران دم کشیده یک ق س
  • تخم مرغدو عدد
  • آرد سوخاری یک و نیم پیمانه
  • پودر سیر یک ق چ
  • ادویه کاری یک ق چ
  • نمک و فلفل قرمزبه مقدار لازم
  • روغن مخصوص سرخ کردن به میزان لازم

طرز تهیه شنیسل مرغ :

برای درست کردن شنیسل باید بهتر است از سینه و یا فیله مرغ استفاده کرد. سینه مرغ را میتوانید به اندازه هایی که دوست دارید تکه کنید ولی بهتر است به اندازه کف دست و ضخامت  یکو نیم تا دو سانت برش بزنید. .بعد گوشت مرغ را به وسیله بیفتک کوب و یا تیغه ی پشت چاقو که پهن تر است بکوبیم.برای این کار باید یه نایلون زیر گوشت و یک نایلون هم روی گوشت قرار دهید و این کار باعث میشود گوشت هنگام کوبیدن پاره نشود.

چون گوشت مرغ نرم و لطیف است لازم نیست زمان زیادی برای کوبیدن استفاده کنید. فقط در حد چند ضربه. وقتی گوشت کوبیده شد ، اندازه آن یک و نیم برابر میشود.

با کمک نایلون پشت  گوشت را هم برمیگردانید و بکوبید.بعد از اینکه سینه تکه شده مرغ کوبیده شده به آن آب پیاز اضافه می کنیم تا هم عطر خوبی بگیرد و هم گوشت طرد تر شود.و اجازه میدهیم 30 دقیقه در آب پیاز ، نمک ، زعفران و مقدار کمی آب لیمو بخوابد.

در مرحله بعد آرد سوخاری را با مقدار کمی فلفل قرمز ، نمک ، پودر سیر و ادویه کاری مزه دار می کنیم . بعد تخم مرغ ها را در ظرفی جداگانه میشکنیم و هم میزنیم تا زرده و سفیده تخم مرغ باهم مخلوط شوند . مقدار کمی هم زعفران به آن اضافه می کنیم .تا خوشرنگ تر شود.

مرغ های آماده شده را ابتدا در آرد سوخاری مزه دار شده می غلطانیم و بعد داخل تخم مرغ میگذاریم و دوباره در آرد سوخاری می غلطانیم تا همه ی قسمت های آن به آرد آغشته شود. تابه مورد نظر را روی حرارت متوسط قرار میدهیم و به اندازه  یک سانت روغن داخل آن میریزیم تا کاملا داغ شود و سپس مرغ های آغشته به آرد را داخل آن قرار میدهیم.

حرارت زیر تابه خیلی مهم است . اگر حرارت زیاد باشد باعث میشود آرد ها زود رنگ تیره بگیرند و اگر هم خیلی کم باشد سبب میشود روغن بیشتری جذب گوشت شود.

وقتی یک طرف شنیسل سرخ شد بر میگردانیم و پشت آن را سرخ می کنیم . شنیسل های سرخ شده را روی دستمال های آشپزی قرار دهید تا روغن اضافه آن گرفته شود . و با سبزیجات و گوجه فرنگی میل کنید.


همچنین شما عزیزان میتوانید برای بازدید از محصولات مربوط به این مطلب از دسته شنیتسل ها و دسته مرغ فروشگاه آنلاین دارا پروتئین دیدن نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید