پیشنهادات شگفت انگیز

سبد خرید

کاربری:

طرز تهیه ماهیچه پلو

طرز تهیه ماهیچه پلو

آموزش طرز تهیه و مواد لازم برای آماده سازی و پخت ماهیچه پلو
ماهیچه پلو

باز با شما همراه هستیم با یک غذای خوشمزه دیگر ماهیچه پلو یک غذای لذیذ میباشد که به علت مواد لازم برای تهیه آن به خصوص ماهیچه گوسفندی دارای طعمی دلنشین است در این بخش ما قصد داریم تا بپردازیم به آموزش طرز تهیه و مواد لازم برای پخت ماهیچه پلو با گوشت گوسفندی با آموزش با دستور العمل و طرز تهیه ساده و راحت.

مواد لازم :

  • ماهیچه گوسفندی : نیم کیلو
  • زعفران دم‌ شده : به مقدار لازم
  • نمک و فلفل سیاه : به مقدار لازم
  • روغن : اندکی برای تفت دادن
  • چوب دارچین : یک تکه متوسط
  • شوید : در صورت تمایل به مقدار لازم

بهترین گوشت برای تهیه پلو :

یکی از بهترین موادغذایی برای تهیه این پلو ماهیچه است. با اینکه قیمت ماهیچه گوسفندی نسبت به سایر موادغذایی کمی بالاتر میباشد، اما در پخت این پلو نتیجه رضایت بخشی ایجاد میکند. بافت این بخش از گوسفند دارای بافتی نرم بوده که طبخ آن ساده تر و طعم آن برای طبخ غذاهای پلو مناسب تر میباشد. به همین دلیل گوشت ماهیچه گوسفندی برای تهیه یک پلو خوشمزه میتواند بسیار مناسب باشد. البته توجه داشته باشید که از گوشت ماهیچه تازه در طبخ آن استفاده کنید.

طرز تهیه ماهیچه پلو :

گوشت ماهیچه گوسفندی را خوب تمیز کنید. یک پیاز درشت را نگینی خرد کنید، زردچوبه را اضافه کرده و در تابه پهن ماهیچه ‌ها را بچینید. ماهیچه‌ ها را روی هم قرار نمی دهیم و میگذاریم برای پخته شدن فضای کافی داشته باشند.

یک پیاز درشت دیگر را ریز خرد می کنیم و روی ماهیچه ‌گوسفند را با آن می پوشانیم. یک تکه چوب دارچین در تابه بیندازید، مقدار کمی فلفل سیاه روی مواد بپاشید، زعفران دم‌شده را روی آنها بریزید و در تابه را کامل ببندید.

نیازی نیست به ماهیچه‌ ها آب اضافه کنید، فقط کافی میباشد آنها را روی شعله ملایم قرار می دهیم و برای پختنشان با آب گوشت و پیاز به اندازه کافی صبر کنید.

در میانه پخت در تابه را باز نکنید، فقط گاهی دسته‌های آن را بگیرید و تکان بمی دهیم تا مواد کمی تکان بخورند. اما مراقب باشید که پیازها از روی گوشت‌ها نریزند.

پس از دو ساعت به گوشت ماهیچه گوسفندی سر بزنید و اگر احساس کردید آب در تابه تمام شده، یک فنجان آب در آن بریزید. البته بعید میباشد که به چنین کاری نیازی داشته باشید. اگر گوشتی که تهیه کرده‌اید تازه باشد و به اندازه کافی پیاز در تابه ریخته باشید، احتمالا نیازی به اضافه کردن آب نخواهید داشت.

پس از حدود ۴ ساعت، گوشت شما می‌پزد. در این مرحله روی گوشت‌ ها کمی نمک بپاشید؛ چوب دارچین را بیرون آورده و دوباره در تابه را ببندید. حدود نیم ساعت بعد ماهیچه پلو گوسفند آماده میل خواهد بود.

پس از گذشتن دو ساعت و نیم از پخت گوشت ماهیچه گوسفندی ، برنجی که از قبل خیس کرده‌‌ اید را با این دستور برنجی با ته ‌دیگ مجلسی آماده کرده و پس از آماده شدن ته ‌دیگ و ماهیچه ، غذا را میل کنید. همچنین در صورت تمایل میتوانید پس از دم کشیدن برنج شوید را به آن اضافه کنید.


برای مشاهده قیمت گوشت گوسفندی میتوانید از این لینک بازدید کنید.

دیدگاهتان را بنویسید