پیشنهادات شگفت انگیز

سبد خرید

کاربری:

طرز تهیه ماکارونی با مرغ ساده مجلسی

طرز تهیه ماکارونی با مرغ ساده مجلسی

آموزش طرز تهیه و مواد لازم و مورد نیاز برای آماده کردن ماکارونی با مرغ با دستور پخت ساده و راحت
ماکارونی با مرغ ساده و مجلسی

ماکارونی با مرغ یک غذای خوش طعم و بصرفه میباشد که ما در این بخش قصد داریم تا بپردازیم به آموزش طرز تهیه و مواد لازم برای آماده کردن و طبخ ماکارونی با مرغ لازم به ذکر میباشد که دستور العمل در این آموزش به طرز ساده ای برای شما عزیزان گفته شده و تمامی شما عزیزان میتوانید با مواد لازم این ماکرونی را تهیه کرده و از طعم آن لذت ببرید.

مواد لازم :

  • گوشت سینه مرغ نیم کیلو گرم
  • ماکارونی 700 گرم
  • فلفل دلمه ای دو عدد
  • پیاز دو عدد
  • سیر پنج عدد
  • فلفل سیاه، نمک و زرد چوبه یک قاشق غذاخوری
  • روغن زیتون
  • رب گوجه 100 گرم
  • گوجه دو عدد

طرز تهیه ماکارونی با مرغ ساده :

ابتدا قابلمه ای را پر از آب کنید و مقداری روغن و نمک بریزید و بگذارید بجوشد و پس از اینکه جوش آمد ماکارونی ها را نصف کرده و درون قابلمه بریزید و با چنگال به خوبی هم بزنید تا رشته های ماکارونی به یکدیگر نچسبد و پس از گذشت 5 دقیقه وقتی ماکارونی ها نرم شدن آن را با آب سرد آبکش کنید و کنار بگذارید تا آب آن خالی شود.در زمانی که ماکارونی دارد آماده می شود به سراغ درست کردن مایه ماکارونی طبق مراحل زیر بروید.

ابتدا گوشت سینه مرغ را در اندازه های مناسب خرد می کنیم و در مرحله بعد تابه ای را روی شعله قرار می دهیم و مقداری روغن زیتون درون تابه بریزید و در مرحله بعد سینه مرغ خرد شده را به مانند تصویر زیر اضافه میکنیم.

وقتی مقداری سینه مرغ پخت در مرحله بعد به اندازه یک قاشق کره به تابه اضافه میکنیم و مواد را هم میزنیم تا هم گوشت مرغ نسوزد و هم کره سریع آب شود. در مرحله بعد درب تابه را می گذاریم تا مواد به خوبی پخته شود.

در مرحله بعد پیاز هایی را که به صورت خلالی خرد شده میباشد را به تابه اضافه می کنیم و مقداری هم بزنید و دوباره درب تابه را می گذاریم.

وقتی پیاز ها به خوبی نرم شد سیر و فلفل دلمه ای که به صورت ریز خرد شده میباشد را اضافه می کنیم و مقداری هم بزنید و پس از آنکه مواد ترکیب شدن نمک، فلفل و زردچوبه را اضافه میکنیم .

وقتی فلفل دلمه ای نرم شد رب گوجه را اضافه میکنیم و به خوبی هم بزنید و پس از پنج دقیقه گوجه خرد شده را اضافه میکنیم ومنتظر بمانید تا مایه به خوبی جا بیفتد.

قابلمه مناسبی را انتخاب میکنیم و در سطح آن را مقداری روغن بریزید و بعد هر ته دیگی را که دوست داشتید مثل نان لواش ، سیب زمینی و یا خود ماکارونی را ته قابلمه میچینیم. در مرحله بعد نصف ماکارونی که از قبل آماده کردیم را درون قالبمه بریزید و بعد روی آن مقداری از مایه ماکارونی را میریزیم و مجددا مقدار دیگری از ماکارونی آبکش شده و بعد روی آن مایه ماکارونی را میریزیم.کمی مخلوط میکنیم و می گذاریم به مدت 30 دقیقه با حرارت ملایم دم بکشد.در مرحله بعد می توانید نوش جان کنیدو

نکته :

برای نتیجه بهتر در خصوص طعم ماکارونی از گوشت تازه مرغ خرید کنید. مرغ منجمد به علت مشکلات انجام مواد غذایی طعم خود را از دست میدهد. لذا استفاده از آن در این غذا کیفیت را کاهش خواهد داد.


در صورت تمایل میتوانید از قیمت مرغ تازه بازدید کنید.

دیدگاهتان را بنویسید