پیشنهادات شگفت انگیز

سبد خرید

کاربری:

طرز تهیه کباب کوبیده ای

آموزش طرز تهیه و مواد لازم برای کباب کوبیده ای با دستور العمل ساده و راحت

کباب کوبیده از غذا های عالی با طعم خوشمزه و شگفت انگیز میباشد که طرفداران زیادی را در بین افراد دارد. در این بخش ما قصد داریم تا بپردازیم به آموزش طرز تهیه و مواد لازم برای تهیه و آماده کردن کباب کوبیده با دستور العمل و آموزش طرز تهیه ساده و راحت و سریع. توجه داشته باشید که مواد لازم برای این کباب باید طبق دستور پخت دقیق انجام بگیرد تا به نتیجه مطلوب برسید.

مواد لازم برای پخت کباب کوبیده ای :

مواد لازممقدار
پیاز250 گرم
گوشت راسته گوساله500 گرم
گوشت قلوه گاه گوسفند500 گرم
  گوجه فرنگی متوسط4 عدد
  زعفران دم کرده1 قاشق غذاخوری
  نمک ، سماق و فلفل سیاهبه مقدر مورد نیاز

در مواد لازم برای تهیه کباب کوبیده باید از گوشت چرخ کرده با چربی مناسب استفاده نمایید. پیشنهاد ما به شما استفاده از گوشت قلوه گاه گوسفندی جهت تهیه چرخ کرده کبیده ای میباشد. همچنین باید از محصول گوشت راسته گوسفندی به صورت نصف در مواد تشکیل دهنده آن استفاده کنید.

طرز تهیه کباب کوبیده :

برای تهیه کباب کوبیده خرید گوشت قلوه گاه دارای چربی مناسب توصیه میشود. چربی به مدت زمان کمتری نسبت به گوشت طعم و کیفیت خود را از دست میدهد. لذا باید دقت داشت که گوشت قلوه گاه باید تازه باشد. این مورد بر کیفیت نهایی کباب تأثیر بالایی دارد.

ابتدا پیازها را پوست بگیرید و بشویید سپس چرخ می کنیم. در صورت تمایل می توانید پیازها را با رنده ریز رنده می کنیم. پس از اینکه پیازها را رنده یا چرخ کردید پیازهای رنده شده را با دست فشار دهید تا آب اضافی شان خارج شود.

آب پیاز را کنار بگذارید و پیاز رنده شد را داخل یک کاسه مناسب بریزید. در مرحله بعدی باید گوشت راسته و قلوه گاه گوسفندی را چرخ می کنیم. به همین منظور گوشت را به صورت قطعات کوچکتر خرد می کنیم و چرخ می کنیم. بهتر میباشد گوشت را دو بار چرخ می کنیم تا منسجم تر شود.

در مرحله بعدی از آموزش طرز تهیه کباب کوبیده باید مواد طعم دهنده را به گوشت اضافه نمایید. زعفران دم کرده را به همراه مقداری نمک و فلفل سیاه به مخلوط چرخ کرده گوشت قلوه گاه و راسته گوسفندی و پیاز اضافه می کنیم. در این مرحله باید مایه کباب کوبیده را به خوبی ورز دهید تا کاملا منسجم و یکدست شود تا زمان کباب کردن از سیخ نریزد.

پس از اینکه مایه کباب کوبیده را به خوبی ورز دادید یک سلفون روی کاسه بکشید و آنرا به مدت حداقل ۲ ساعت در یخچال قرار دهید تا به اصلاح عامیانه گوشت بیات شود و به سیخ بچسبد. پس از گذشت ۲ ساعت مایه کباب کوبیده را از یخچال خارج می کنیم.

سپس به مدت ۱۰ دقیقه دیگر ورز دهید. پس از اینکه مایه کباب کوبیده را به خوبی ورز دادید یک کاسه مناسب انتخاب می کنیم و آب پیاز را داخل آن بریزید. برای سیخ کردن باید ابتدا دست خود را با آب پیاز تر می کنیم سپس مقداری از مایه کباب کوبیده بردارید

از بالای سیخ شروع به فشار دادن مایه کباب کوبیده روی سیخ می کنیم تا سیخ را به خوبی پوشش دهد. در پایان پس از اینکه سیخ کردن تمام شد با فشار انگشت روی گوشت چرخی بر آمدکی ایجاد می کنیم. این برآمدگی ها باعث می شود کباب مغز پخت شود.

به همین ترتیب تمام مایه کوبیده را سیخ می کنیم. اگر عجله ندارید بهتر میباشد سیخ های کباب را به مدت یک ساعت درون یخچال قرار دهید. در همین حین منقل ذغال را آماده می کنیم به طوری که ذغال ها کاملا قرمز و یکدست روشن شوند.

اگر ذغال ها خام یا نیمه خام باشند علاوه بر اینکه کباب کوبیده پس از پخت بوی نامطبوع دود را می گیرد ، مصرف این نوع کباب کوبیده به دلیل وجود دی اکسید کربن باقیمانده روی کباب ها برای سلامتی هم بسیار مضر است.

پس از اینکه منقل آماده شد سیخ ها را روی منقل بچینید. در ابتدا با سرعت باد بزنید تا گوشت خودش را بگیرد سپس سیخ ها را به صورت متداوم بچرخانید تا گوشت به صورت یکنواخت کباب شود. در همین مرحله گوجه فرنگی ها را از وسط برش بزنید.

سپس سیخ می کنیم. گوشت را در کنار منقل بگذارید. این مورد باعث میشود که کباب به پخته شود. تا در زمان آماده شدن کباب ها معطل نشوید. پس از اینکه کباب ها آماده شد آنها را به همراه نان یا برنج سرو می کنیم. نکته مهم دیگر اینکه کباب کوبیده را حتما با سماق میل می کنیم.


جهت مشاهده قیمت گوشت چرخکرده میتوانید از این لینک بازدید کنید.

دیدگاهتان را بنویسید