پیشنهادات شگفت انگیز

سبد خرید

کاربری:

روش های از بین بردن بوی بد ماهی به زبان ساده

نحوه از بین بردن بوی بد ماهی

از بین بردن بوی بد پس از خرید ماهی بسیار اهمیت دارد. برخی از افراد تنها حتی طعم ماهی را دوست دارند اما تنها به دلیل بو آن تمایل به مصرف ماهیها ندارند. لذا در این آموزش به صورت ساده طرز از بین بردن بوی بد موادغذایی دریایی را به صورت ساده برای شما میکنیم.

پیش از آن که به بوی بد ماهی ها بپردازیم بگذارید موادغذایی دریایی ارزشمند را به شما معرفی کنیم.

ارزش غذایی ماهی و موادغذایی دریایی :

غذاهای دریایی مانند انواع مختلفی از ماهی ها، میگو و غیره منبع سرشاری از پروتئین هستند. در واقع این منابع برای بدن ما ضروری هستند و ارزش غذایی بسیار بالایی دارند. لذا استفاده از آن ها در کنار موادی مغذی مانند امگا 3 و 6 که در این موادغذایی فراوان یافت میشود ضروری است.

حال در ادامه به شما روش هایی برای نحوه از بین بردن بوی ماهی را به شما خواهیم گفت.

روش های از بین بردن بوی بد ماهی :

روش هایی زیادی برای از بین بردن بوی بد ماهی ها وجود دارد. این روش ها به طور کلی به دو دسته قبل از طبخ و بعد از طبخ تقسیم میشوند. به دلیل آن که روش های بعد از طبخ ارتبط به نوع پخت دارد و متفاوت است ما در این بخش به روش های قبل از طبخ برای از بین بردن بو موادغذایی دریایی خواهیم پرداخت.

استفاده از مخلوط نشاسته ذرت ، زردچوبه و نمک :

شاید نشاسته ذرت در تمامیخانه ها وجود نداشته باشد. اما یکی از راه ها برای از بین بردن بوی ماهی قبل از پختن، استفاده از مخلوط نشاسته ذرت، نمک و زردچوبه میباشد. که به سرعت بوی بد موادغذایی دریایی را از بین می برد. باید ماهی را یک ساعت یا بیشتر داخل این ترکیب نگه دارید و سپس آن را با آب بشویید و بعد طبخ ماهی را انجام دهید. اصلا نگران مزه ماهی نباشید زیرا زردچوبه یک ماده عالی برای از بین بردن بوی بد است و حتی می تواند طعم موادغذایی دریایی را بهبود ببخشد.

نقش سرکه در حذف بوی ماهی:

یکی از مهمترین موادغذایی برای از بین بردن بوی بد ماهی سرکه میباشد. تحقیقات نشان می دهد که سرکه یک پاک کننده و از بین برنده بو است و 50 درصد بوی بد را کاهش خواهد داد. فقط باید ماهی را به مدت 5 دقیقه داخل سرکه بخوابانید و سپس آن را آب بکشید و بعد آن را با پخته و یا سرخ کنید.

استفاده از شیر :

از روش هایی که در از بین بردن بوی بد ماهی بسیار مؤثر است، استفاده از شیر قبل از طبخ میباشد. شیر به شدت تأثیر زیادی بر حذف بوی بد موادغذایی دریایی دارد. ماهی یا هر غذای دریایی را در مقداری شیر بخوابانید و سپس آن را آب بکشید. این اتفاق باعث می شود که بوی بد موادغذایی دریایی گرفته شود و دیگر هنگام غذا خوردن و پخت آن راحت باشید.

لیمو بوی بد ماهی ها را به طور کامل خواهد گرفت :

استفاده لیمو قبل از طبخ در از بین بردن بوی بد ماهی بسیار مؤثر است. آب لیمو همچنین بعد از طبخ نیز میتوان مستقیماً بروی غذا ریخته شده و استفاده شود. در هر دو حالت سیتیریک اسید موجود در لیمو به شدت بو را خنثی کرده و یک بوی خوشایند به موادغذایی دریایی خواهد داد. ماهی را تمیز کنید و بعد مقداری آب لیمو به آن اضافه کنید و بعد از چند دقیقه آن را سرخ کنید.

از زنجبیل در موادغذایی دریایی استفاده کنید :

زنجبیل تا حد قابل توجهی در از بین بردن بوی بد ماهی تأثیرگذار است. همچنین این ماده غذایی می تواند طعم ماهی را بهبود ببخشد. استفاده از زنجبیل آلرژن های موجود در آن را کاهش داده و سموم ماهی و موادغذایی دریایی را حذف خواهد کرد. برای از بین بردن بوی این موادغذایی از زنجبیل استفاده کنید. استفاده از آن بسیار راحت بوده و فقط باید مقداری زنجبیل را به قطعات کوچک خرد کنید. سپس دانه های زنجبیل را نیم ساعت قبل از پخت آن، روی ماهی قرار دهید.

دیدگاهتان را بنویسید