پیشنهادات شگفت انگیز

سبد خرید

کاربری:

روش های تشخیص نحوه خرید مرغ سالم از فاسد

خرید مرغ نیز مانند موادغذایی دیگر دارای نکاتی است. این نکات نشان میدهد مرغ تازه و سالم بوده و تهیه آن به شما ضرر نمیرساند. رعایت این نکات در نحوه خرید مرغ سلامت شما تضمین میکند.

اهمیت مصرف مرغ سالم :

شاید با خود بگویید بعد از پخت با حرارت زیاد چه اهمیتی دارد که مصرف مرغ سالم چه اهمتی دارد. باید گفت که مصرف غذایی که با گوشت مرغ فاسد تهیه شده حتی اگر با حرارت بالا هم طبخ شده باشد قطعا مشکلاتی را برای شما خواهد داشت.

نحوه تشخیص مرغ سالم از فاسد :

مرغها نیز مانند همه موادغذایی فاسد خواهد شد. حال سوال این است که نحوه تشخیص آن در خرید مرغ سالم چیست؟ در ادامه به این سوال به صورت کامل خواهیم پرداخت.

بوی مرغ :

بوی مرغ یکی از بهترین راه های نحوه تشخیص خرید مرغ سالم و یا فاسد است. البته این موادغذایی دارای بوی خاص خود میباشد. اما این بو چندان زننده نمیباشد. و از طرفی باید بوی طبیعی خودش را داشته باشد.

مرغ فاسد معمولا بوی بد گوگرد می دهد که این بو ناشی از انباشت باکتری های خطرناکی است که عامل فساد هستند. از عوامل اصلی رشد زیاد این باکتری های خطرناک انبار کردن در دمای نامناسب و بسته بندی ضعیف، هستند که می توانند باعث مسمومیت شوند. مصرف این مرغها به هیچ عنوان توضیه نمیشود. این موادغذایی که به چنین حد از فساد برسند بسیار خطرناک میباشند.

رنگ گوشت مرغ سالم و فاسد در نحوه خرید مرغ سالم :

رنگ نیز از مواردی است که میتواند در نحوه خرید مرغ سالم به شما کمک کند. اگر رنگ گوشت مرغ ، تیره یا رنگ پریده باشد آن مرغ فاسد است. بخش ران معمولا باید مایل به صورتی و گوشت سینه باید کاملا سفت و برجسته از زیر پوست معلوم شده و رنگ آن سفید روشن باشد. تحلیل رفتن عضلات به خصوص در ناحیه سینه نشانه بیماری انگلی و عفونی است. البته دقت کنید که لکه های سفید رنگ روی پوست و عضلات مرغ به علت انجماد آب زیر پوست و عضلات است. که مصرف چنین گوشتی سالم و بلامانع میباشد.

نحوه تشخیص مرغ تازه سالم از کهنه :

همچنین در صروتی که رنگ گوشت تیره تر باشد نشان می دهد که گوشت کهنه است. گوشت مرغ در اثر نگهداری در شرایط نامناسب خاکستری و گاهی سبز رنگ می شود که بایستی در این مواقع از مصرف آن خودداری نمود. رنگ مرغ سالم و تازه صورتی مایل به سفید است.

تشخیص مرغ فاسد از طریق سطح آن :

دقت داشته باشید که مرغ تازه نیز سطح لیزی دارد. اما باید گفت که چندان چه سطح این مواد غذایی حتی در بخش سطحی پوشت آن بسیار شدید لیز باشد نشان دهنده مرغ فاسد است. اگر باکتری ها لایه بیرونی مرغ را فرا میگیرند، سطح مرغ حالت لیز و لزج پیدا می کند که این می تواند نشانه درهم شکستن بافت و پروتئین های موجود در مرغ باشد. در این حالت مصرف آن توصیه نمیشود.

این موارد از مهمترین روش های نحوه تشخیص خرید مرغ سالم است. شما میتوانید با رعایت و دقت به آن ها تهیه موادغذایی را به صورت سالم انجام دهید. موفق باشید.

دیدگاهتان را بنویسید