پیشنهادات شگفت انگیز

سبد خرید

کاربری:

نحوه پاک کردن ماهی قزل آلا

نحوه پاک کردن ماهی

نحوه پاک کردن ماهی قزل آلا

نحوه پاک کردن ماهی با توجه به نوع غذا و نوع ماهی بسیار تفاوت دارد. برای مثال برای استفاده به صورت کبابی نیاز به مرینیت کردن آن وجود دارد.در این صورت بهتر است ماهی به قطعات کوچک تر خرد شده که بهتر طعم دار شود. در این روش قصد پاک کردن ماهی قزل آلا درسته را داریم. همچنین روش های بسیاری برای طبخ ماهی وجود دارد. ما در این نوشته به روش مرسوم تر آن ، سرخ کردن ماهی ، خواهیم پرداخت.

پاک کردن ماهی :

موارد مورد نیاز برای آماده کردن :

برای پاک کردن ماهی نیز در صورتی که قصد مرینیت کردن آن را نداشته باشید تنها به یک چاقوی مناسب نیاز دارید. توجه داشته باشید که چاقوی مناسب برای این کار بزرگ و استیکی میباشد. از چاقوی کوچک استفاده نکنید. سعی شود که از چاقوی تیز استفاده شود.

گرفتن فلس :

پیش از شروع ، ماهی را با آب سرد بشویید تا ترشحات لزج روی پوست ماهی از بین رود. سپس پشت چاقو را در طول ماهی از دم تا سر بكشید تا فلس یا پولك‌های ماهی كنده شود. اگر پشت چاقو فلسهای در حال كنده شدن حركت آرام روی ماهی دارد نیازی به برداشتن و دور كردن فلسها نیست ولی اگر به اطراف پراكنده می‌شوند فلسها را با دست نگه دارید تا در روی چاقو حركت آرامی داشته باشد. بعد از فلس گیری دوباره ماهی در آب سرد شسته تا تمام فلسهای كنده شده پاك گردد.

پاک کردن شکم ماهی :

ماهی را بچرخانید و در خط شكمی اش نزدیك باله ماهی، دنبال یك سوراخ كوچك بگردید. نوك چاقو را در این سوراخ مخرجی فرو برید و متصلاً برش دهید. در طول ماهی از دم تا آبشش شكاف دهید البته تنها پوست را برش دهید و اندامهای داخلی را نبرید. اندامهای داخلی را به طور كامل خارج كنید. روی خط قرمز باریك در امتداد ستون مهره‌ها، شكافی وارد كرده و آن را هم بطور كامل خارج كنید. همچنین آبشش‌ها را از ناحیه شكاف سرپوش آبششی خارج كنید و یا آبشش‌ها را قطع كنید.

آماده کردن نهایی برای طبخ :

اکنون پاک کردن ماهی تمام شده است. اما آماده کردن آن برای طبخ بستگی به نوع غذا و سلیقه افراد دارد. ممكن است بخواهید شكل اصلی ماهی دست نخورده باقی بماند یا تصمیم بگیرید سر، دم و باله‌ها را ببرید. اگر می‌خواهید سر ماهی را بزنید، درست از زیر آبشش، سر را ببرید. دم را از محلی كه به بدن متصل می‌شود قطع كنید. باله‌ها را با مقدار اندكی از پوست ماهی برش دهید. برای طبخ به صورت سرخ شده توصیه میشود که برای طعم بهتر سر و دم زده شود.


در صورت تمایل به مشاهده قیمت ماهی قزل آلا درسته از این لینک دیدن کنید.

همچنین در صورت تمایل به اطلاع از قیمت روز ماهی از دسته خرید ماهی بازدید نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید