پیشنهادات شگفت انگیز

سبد خرید

کاربری:

نکاتی برای خرید گوشت قرمز خوب

نکاتی برای خرید گوشت قرمز خوب

آنچه باید درباره تفاوت انواع گوشت قرمز بدانید

قصابی‌ها انواع گوشت را به گوشت بره، گوشت گوسفند، گوشت گوساله و گاو تقسیم‌بندی می‌کنند. گوشت بره را می‌توان از رنگ روشن صورتی‌اش تشخیص داد. این گوشت کم‌چرب است، زود می‌پزد و طعم بسیار خوبی دارد و معمولا از اوایل اسفند تا اوایل تیرماه به راحتی در بازار پیدا می‌شود. بهترین نوع گوشت بره را باید در ماه فردوردین بخرید. گوشت گوسفند، استخوان‌دار است و به رنگ قرمز روشن عرضه می‌شود. مهر و آ‌بان دوره فراوانی این نوع گوشت در بازار است و باید بدانید به طور معمول از اوایل فروردین تا ۱۵ اردیبهشت خیلی کم در بازار پیدا می‌شود. گوشت گوساله و گاو، اما به رنگ قرمز پررنگ هستند و چربی آن‌ها کمتر است. این نوع گوشت از اواخر بهار تا اوایل پاییز به شکل فراوان در بازار پیدا می‌شود.

انتخاب‌هایی مثل گوشت شتر و گوشت بز هم پیش روی شماست. گوشت شتر طعمی شیرین دارد و بیشتر برای پختن آش و سوپ مناسب است. با این حال همان طعم شیرین و البته رنگ زرشکی مایل به سیاهش خیلی طرفدار ندارد. پزشکان مصرف گوشت بز را هم برای مبتلایان به چربی و فشار خون تجویز می‌کنند. اگر چه می‌توانید این گوشت را از روی بوی بد آن تشخیص دهید، اما معمولا بیشتر مردم وقتی متوجه می‌شوند سرشان کلاه رفته که در خانه با گوشتی سفت و دیرپز روبرو می‌شوند. چون گوشت بز و میش نسبت به بقیه گوشت‌ها ارزان‌تر است، بعضی متخلفان آن را به جای گوشت گوسفند به مشتری قالب می‌کنند.

باور‌های مختلف در خرید گوشت قرمز

اولین قدم در خریداری گوشت قرمز توجه به مهر سازمان دامپزشکی است. حالا بیایید سراغ اصل مطلب برویم. قدیمی‌ها می‌گویند هر چقدر رنگ گوشت روشن‌تر باشد، بهتر است و راحت هضم می‌شود ولی این تصور درست نیست. مثلا گوشت گوساله جوان رنگ روشنی دارد، ولی باید بدانید هضم این گوشت اصلا آسان نیست.

دیدگاهتان را بنویسید