پیشنهادات شگفت انگیز

سبد خرید

کاربری:

معرفی ماهی سفید به همراه خواص آن

همه چیز درباره ماهی سفید :

معرفی ماهی سفید به همراه خواص آن

ماهی سفید یکی از ماهی های پر طرفدار در ایران میباشد. این موادغذایی همچون دیگر ماهیان دارای ارزش غذایی بسیار است. ماهی سفید همچون دیگر ماهیان دارای فسفر و روی میباشد که به علت محدود بودن منابع روی در کشور ایران که مهترین منبع آن آب آشیامیدنی است نیاز به مصرف مداوم آن برای مصرف میباشد. همچنین ماهی سفید دارای الکارنتین است که باعث چربی سوزی میشود.

معرفی ماهی سفید :

ماهی سفید یک گونه از سرده کولمه‌ها از تیره کپورماهیان است. این ماهی، یکی از انواع ماهی‌های آب‌های لب‌شور شمال ایران است که در دریای خزر و رودخانه‌های استان‌های گیلان و مازندران یافت می‌شود. این ماهی اندازه‌ای متوسط دارد و ماهی بالغ، معمولاً ۴۵ تا ۵۵ سانتی‌متر و به‌ندرت تا ۷۰ سانتی‌متر طول دارد. البته این موادغذایی گاهی در بازار به عنوان ماهی سفید شمال میز دیده میشود که در ادامه به معرفی آن ها خواهیم پرداخت.

انواع ماهیهای سفید:

به طور کلی ماهی سفید جنوب تفاوت زیادی با نوع دریای شمال آن دارد. می توان گفت که ماهی جنوب ۱۵ تا ۳۵ سانتی متر طول دارد و یکی از خوشمزه ترین غذا های جنوب به حساب می آید. گوشت این ماهی به رنگ سفید است و تفاوت عمده ای که با ماهی سفید شمال ایران دارد این است که دارای یک استخوان ستون فقرات می باشد.

خواص این ماهی :

عضله سازی :

یکی از خواص مهم ماهی سفید تامین پروتئین و کمک به عضله‌سازی میباشد. گوشت این نوع از ماهی ها سرشار از پروتئین بوده و بدین ترتیب می‌تواند یک منبع غذایی عالی برای ورزشکاران و افرادی باشد که سعی در کاهش وزن دارند. این غذای دریایی، علاوه بر اینکه شما را به سرعت سیر می‌کند، چربی بسیار کمی دارد و در نتیجه موجب سلامت قلب و عروق افراد و کاهش کلسترول خون نیز خواهد شد.

جلوگیری از پوکی استخوان :

ماهی سفید منبع سرشار فسفر و کلسیم است. این ماهی می‌تواند به تامین این دو ماده‌ی معدنی کمک کرده و در نتیجه تراکم استخوان را افزایش دهد.

کمک به اعصابی متعادل :

ویتامین های گروه B علاوه بر وظیفه خون سازی در بخش های مرتبط با اعصاب نقش زیادی دارد. گوشت ماهی سفید سرشار از ویتامین‌های B۱۲، B۶ و B۳ است. ویتامین ب ۱۲ برای تولید گلبول‌های قرمز و فعالیت اعصاب بسیار حائز اهمیت است. در نتیجه مصرف این ماهی برای کسانی که در معرض تنش شدید و استرس هستند به دلیل کمبود این ویتامین ها در بدن آن ها مصرف این ماهی سفید توصیه میشود. همچنین در این ماهیها نیاسین به مقدار قابل توجهی موجود میباشد. این ماده به تقویت خلق و خو نیز کمک بسیاری میکند.


برای خرید ماهی سفید میتوانید از این لینک استفاده نمایید.

همچنین برای مشاهده قیمت دیگر محصولات در ماهی فروشی آنلاین دارا از دسته خرید ماهی دیدن کنید.

دیدگاهتان را بنویسید