پیشنهادات شگفت انگیز

سبد خرید

کاربری:

معرفی کامل میگو و خواص مصرف میگو ها

همه چیز در رابطه با میگو :

معرفی کامل میگو و خواص مصرف میگو ها

میگو یکی از مقوی ترین مواد غذایی دریایی است. این محصولات به فسفر و آهن زیاد مشهور هستند. از طرفی مقدار کلسیوم این موادغذایی بیشتر از ده برابر آهن موجود در آن است. لذا استفاده از آن با وجود کلسیوم برای افرادی نیازمند به این مواد معدنی بسیار توصیه میشود. در این آموزش قصد معرفی کامل میگو به عنوان بهترین موادغذایی دریایی را داریم.

معرفی میگو :

میگو ها یکی از انواع موادغذایی دریایی هستند ، که در سراسر جهان استفاده می شوند. این موادغذایی بین المللی دارای زیرمجموعه های مختلف دکاپودا هستند. اما از نظر ظاهری بسیار شبیه به هم اند. و این اصطلاحات اغلب در کشاورزی تجاری و شیلات وحشی به جای یکدیگر استفاده می شوند.

در ادامه به معرفی خواص و ارزش غذایی میگو ها خواهیم پرداخت .

خواص میگو :

میگو با آن ظاهر نازیبایی که دارد ، یکی از منابع غنی از آهن است. لذا مصرف آن به افرادی که دچار کم خونی هستند توصیه می‌شود. این غذای دریایی یکی از خوراکی‌های سرشار از امگا ۳ است به همین دلیل، به کنترل فشار خون نیز کمک می‌کند. این موادغذایی نسبت به سایر غذاهای دریایی کالری کمتری دارد. روش‌های متنوعی برای طبخ و پخت این موادغذایی وجود دارد اما برای بهره‌مندی از حداکثر خواص این موادغذایی انواع میگو را کباب یا بخارپز کنید. در ادامه به معرفی برخی از خواص این موادغذایی میپردازیم.

تأثیر بالا در کاهش وزن :

میگو را می توان برای کاهش وزن در انواع رژیم های لاغری مصرف کرد ، چرا که دارای مقادیر زیادی از کربوهیدرات ، پروتئین ، زینک و منیزیم می باشد. عناصر گرفته شده مواد بسیار سالمی هستند که برای سلامت بدن مفید هستند. ضمن اینکه این موادغذایی حدود هفت کالری دارد ، اگر شما میانگین دوازده عدد از آن میل کنید حدود هشتاد و پنج کالری دریافت خواهید کرد. این موضوع نشان می دهد میگو دارای کالری پایین بوده و برای سلامت بدن مفید است. کالری میگوهای بزرگ حدود هجده کالری میباشد.

کمک به رشد مو :

پروتئین موجود در میگو باعث حفظ و رشد پوست و مو می شود. شما می توانید برای حفظ سلامت پوست خود این محصول دریایی را به صورت مداوم میل کنید تا که مو و پوست سالمی داشته باشید.

درمان کم خونی :

محققان ثابت کرده اند که میگو برای کم خونی موثر است. این موادغذایی دارای ویتامین ب دوازده می شود که این ویتامین نقش مهمی در تولید سلول های قرمز خون و جلوگیری از کم خونی دارد.

کمک به سلامت استخوان ها :

برای تقویت استخوان ها بدن انسان به دو عنصر کلسیم و فسفر نیازمند است ، ازین رو مصرف میگو باعث می شود این دو عنصر در کنار هم یافت شود ، همین امر باعث غضروف سازی در مفاصل شده و باعث تقویت استخوان ها می شود.

همچنین کلسیوم این موادغذایی باعث افزایش تراکم استخوان ها در بدن میشود. و پروتئین آن نیز با کمک ورزش مناسب موجب تقویت عضلات خواهد شد. برای اینکه استخوان سازی صورت بگیرد انسان نیاز به عنصر فسفر دارد ، فسفر برای سلامت دندان ها نیز موثر است. اگر می خواهید استخوان های شکننده ای نداشته باشید بهتر است میگو میل کنید. همچنین میگو برای درد آرتریت نیز موثر است.

جلوگیری از سرطان :

میگو به دلیل داشتن سلنیوم از سرطان های مختلف بدن جلوگیری می کند ، چرا که دارای آنتی اکسیدان های فراوان بوده که از رشد سلول های سرطانی پیشگیری می کند.

در ادامه به معرفی بهترین روش ها برای استفاده از میگو خواهیم پرداخت.

بهترین روش پخت میگوها :

بهترین روش برای پخت این موادغذایی استفاده آن در تهیه میگو پلو میباشد. چرا که تمامی مواد مغذی آن کاملا میل میشود. به همین دلیل تمامی ارزش غذایی آن جذب بدن خواهد شد. اما از طرفی هم میتوانید این محصولات را به صورت سرخ شده نیز تهیه کید که طعمی بسیار عالی دارد. اما از طرفی به دلیل آن که نمیتوان تمامی روغن استفاده شده در هنگام سرخ کردن آن را میل کرد پس مقداری از مواد معدنی و مغذی میگو که جذب روغن شده است از دست میرود.

قیمت میگو :

قیمت میگو در تهران نیز مانند دیگر موادغذایی دریایی مقداری بالاتر از سایر گوشتهای قرمز میباشد. اما از طرفی مصرف آن میتواند برای جذب مواد معدنی گزینه بسیار مناسبی باشد. اما به طور کلی هزینه تهیه این موادغذایی دریایی به نسبت ابعاد آن تعیین میشود. به طوری که هر چه اندازه آن بزرگتر باشد کمیاب تر بوده و هزینه خرید آن بیشتر است. و بالعکس هر چه کوچک تر بوده هزینه تهیه آن کمتر میباشد.

دیدگاهتان را بنویسید