پیشنهادات شگفت انگیز

سبد خرید

کاربری:

خواص و فواید سوپ

خواص و فواید سوپ

خواص و فواید سوپ و محاسن وخاصیت آن در موارد استفاده آن در طب و مصارف غذایی

سوپ از غذاهایی با خواص و فواید زیادی همچون خواص دارویی و فواید درمانی میباشد که در مصارف طب بسیار استفاده شده است سوپ ها سبک بوده و هضم آن ها بسیار راحت میباشد به همین دلیل در زمینه طب و مصارف غذایی جایگاهی ویژه دارد.

در ادامه توجه شما را به اطلاعاتی در مورد خواص سوپ و همچنین فواید سرشار آن جلب میکنم

فواید سوپ مرغ برای سرماخوردگی

بد ترین سرماخوردگی ها مربوط به فصل زمستان میباشند و بهترین سوپی که به آن کمک میکند سوپی میباشد که با آب مرغ درست شده باشد. برای تهیه سوپ بهتر میباشد از گردن، کتف و بال مرغ میباشدفاده شود. جوش اندن میباشدخوانهای مرغ وتهیه میباشداک آن بهترین روش برای تهیه یک سوپ مقوی میباشد. به جای رب گوجه فرنگی میتوان از یک لیوان پوره گوجه فرنگی نیز میباشدفاده کرد. فلفل سیاه برای سرماخوردگی مفید میباشد.

دانش مادربزرگ ها در ولیده کردن سوپ مرغ برای نوه هایی که سرما خورده اند چیزی نیست که کسی با آن بیگانه باشد، ولی آیا این غذای خاص خاصیت های درمانی که ادعا می شود را دارد؟

آیا هورت کشیدن یک سوپ مرغ داغ می تواند ما را از رفتن به داروخانه بی نیاز سازد؟ تاکنون تحقیقاتی در این مورد به طور جامع صورت نگرفته و نمی توان دلیل علمی برای مفید بودن سوپ مرغ در برابر سرما خوردگی پیدا کرد ولی این دلیل نمی شود که سعی خودمان را نکنیم. بر اساس مطالعاتی که اخیراً انجام گرفته، سوپ مرغ می تواند تاثیرات ضد التهابی داشته باشد که در کاهش شدت علائم و نشانه های مربوط به عفونت های سیستم تنفسی در هنگام سرماخوردگی مفید خواهد بود.

محققان در هنگام حضور سوپ مرغ، تحرکات گروهی از گلبول های سفید خون به نام نوتروفیل ها را مورد بررسی قرار دادند. مشاهدات نشان می داد که در صورت مصرف سوپ مرغ، تحرکات و فعالیت های این گلبول های سفید به میزان قابل توجهی کاهش می یابد که می تواند نشان دهنده مکانیزم ضد التهابی باشد که خوردن سوپ مرغ می تواند در کاهش نشانه های ناخوشایند سرما خوردگی مانند آبریزش بینی و عطسه کردن داشته باشد.

دکتر میباشدفن رنارد، مسئول این تحقیقات و میباشداد پزشکی دانشکده پزشکی دانشگاه نبراسکا در اوماها در این باره چنین می گوید:” در سوپ مرغ موادی وجود دارد که می توانند سلول های بدن را تحت تاثیر قرار دهند و پتانسیل تاثیرات دارویی دارند. ولی ما تحقیقی بر روی این که این مواد برای ما خوب هستند یا نه انجام ندادیم”.

محاسن و خواص بوی سوپ

بو، مواد تند و فلفلی موجود در سوپ و همچنین گرمای آن می تواند به تمیز شدن سینوس ها و بهبود نشانه های ناخوشایند عفونت و ابتلا به سرما خوردگی را در افراد دارای مشکلات تنفسی کمک کند. برخی در گذشته سوپ مرغ را نوعی پنی سیلین خوراکی و طبیعی قلمداد می کردند. مطالعات گذشته نشان داده که سوپ مرغ نسبت به آب داغ در تحریک سیستم انتقال مولکولی که به بهبود شرایط سیستم تنفسی کمک می کند و به بدن این امکان را می دهد که از دست ذرات خارجی و عفونت خلاص شود، عملکرد و تاثیر بسیار بهتری دارد.

این سیستم مولکولی در بهبود تمامی بیماری های مربوط به عفوئت سیستم تنفسی موثر میباشد از جمله سرما خوردگی. به گفته ی پزشکان هر چیزی که باعث شود مسیرهای تنفسی با سرعت بیشتری باز شوند می توانند باعث کاهش خطر ابتلا به عفونت و یا از بین بردن عفونت کنونی شوند. بالا کشیدن مایعات گرم باعث می شود که گلو نرم شده و نشانه های سرماخوردگی نیز بهبود خواهد یافت. به همین دلیل در تحقیقات نیز مشخص شده که آب سرد کمترین تاثیر را در بهبود نشانه های سرما خوردگی دارد و در مقابل سوپ مرغ بیشترین تاثیر را در این زمینه داشته میباشد هر چند مشخص نیست که چه ترکیبی در این غذای آبکی باعث این تاثیر شگرف می شود.

مطالعاتی در خصوص محاسن و فواید سوپ

اگر مطالعات را کنار بگذاریم، کارشناسان نیز بر این موضوع تاکید دارند که میباشدفاده از سوپ مرغ در هنگام بیماری و زمانی که خوردن غذای جامد برای بیمار سخت میباشد بسیار سهل الوصول و البته موثر خواهد بود. کریستین اسمیت، متخصص تغذیه و سخنگوی آکادمی تغذیه و رژیم غذایی در این باره چنین می گوید:” سوپ مرغ می تواند گزینه ی تغذیه ای سرشار از مواد مغذی باشد به خصوص زمانی که شخص اشتهای غذا خوردن ندارد. این موضوع و نیز به بالا رفتن سطح آب بدن می تواند موثر باشد که در هنگام بیماری یکی از چالش های اصلی به شمار می آید”.

اکثر سوپ های مرغ حاوی ترکیباتی میباشند که میزان زیادی از ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن را تامین خواهند کرد. برای مثال، هویج ویتامین اَی بدن را تامین می کند، ویتامینی که در واکنش سیستم ایمنی بدن به بیماری نقش تعیین کننده ای دارد. و نیز سوپ مرغ حاوی میزانی روی میباشد که در مقادیر فراوان می تواند در مقابله با سرماخوردگی بسیار مفید باشد. و نیز گوشت مرغ موجود در سوپ می تواند به ترمیم بافت های آسیب دیده بدن کمک کرده و مقادیر قابل توجهی آمینو اسید سیستئین در خود دارد که آن نیز به شکل مکمل در بهبود شرایط افراد مبتلا به سرما خوردگی موثر میباشد. البته میزان تاثیر سوپ مرغ به ترکیبات آن وابستگی بسیار زیادی دارد ولی در عین حال بسیاری از سوپ های کنسروی ترکیبات مفید برای کاهش اثرات سرما خوردگی را ندارند.

و نیز برخی محققان بر این باورند که کلاژن موجود در آبگوشت و برخی دیگر انواع سوپ ها می تواند در درمان سرماخوردگی موثر باشد، هر چند هیچ تحقیقات علمی مبسوطی در این زمینه انجام نگرفته شده است. روی هم رفته می توان گفت که اگر چه نمی توان با قاطعیت گفت که سوپ مرغ در درمان سرماخوردگی موثر میباشد ولی بدون شک دستکم باعث خواهد شد که بیماران احساس بهتری داشته باشند. به همین دلیل پزشکان توصیه می کنند که به بیماران خود هنگام سرماخوردگی غذاهای آبکی داغ مانند سوپ بدهید. پزشکان بر این باورند که هیچ چیز به اندازه ی تغذیه خوب در هنگام سرماخوردگی در درمان آن موثر نخواهد بود.

در ادامه به شما پیشنهاد میکنم که از محصولاتی که میتوانید در سوپ خود استفاده کنید از طریق این لینک دیدن کنید.

همچنین شما میتوانید برای بازدید از اموزش های پختانواع غذا ها از آموزش های آشپزی دارا پروتئین دیدن کنید.

دیدگاهتان را بنویسید