پیشنهادات شگفت انگیز

سبد خرید

کاربری:

دستور پخت آلبالو پلو مجلسی

در این پست آموزش طرز تهیه آلبالو پلو مجلسی با گوشت به همراه مواد لازم برای پخت آلبالو پلو و مراحل و دستور پخت آن را قرار داده ایم امیداواریم از آن لذت ببرید

مواد لازم آلبالو پلو مجلسی شیرازی با گوشت قلقلی:

آلبالو: ۷۰۰ گرم

گوشت چرخ کرده: ۴۰۰ گرم

پیاز: یک عدد متوسط

شکر: ۲۵۰ گرم (اگر آلبالو پلو را شیرین می‌پسندید مقدار شکر را بیشتر کنید، اگر هم ملس می‌پسندید ۲۰۰ گرم شکر کافی است)

برنج: ۴ لیوان

زعفران دم کرده: به میزان لازم

نمک و فلفل سیاه: به میزان لازم

خلال پسته و بادام: به میزان لازم

روغن مایع: به میزان لازم

طرز تهیه آلبالو پلو مجلسی شیرازی با گوشت قلقلی:

ابتدا ۵ تا ۶ ساعت برنج‌ها را با آب و نمک بخیسانید. البالوهای شسته شده را هسته‌گیری کنید. سپس آلبالوها را در یک قابلمه ریخته و شکر را لابه‌لای آن‌ها بریزید. قابلمه آلبالو و شکر را روی شعله ملایم گاز بگذارید و بعد از به جوش آمدن اجازه دهید آلبالوها به مدت ۳۰ دقیقه با شکر بجوشند. بعد از این مدت آلبالوها را آبکش کنید و آب آلبالو را در یک شیشه تمیز بریزید.از این آب می‌توانید به عنوان شربت آلبالو استفاده کنید.

در یک قابلمه آب را جوش بیاورید و برنج را در آن بریزید. در این فاصله گوشت چرخکرده را با یک عدد پیاز متوسط رنده شده و نمک و فلفل سیاه خوب ورز دهید و به صورت گوشت قلقلی‌های کوچک به اندازه یک گردو درآورید. گلوله‌های گوشتی را در روغن داغ سرخ کنید.

در این فاصله برنج را آبکش کنید. در قابلمه‌ای که می‌خواهید پلو را دم کنید مقداری روغن دم کنید و کف آن را با نان یا حلقه‌های سیب‌زمینی بپوشانید. می‌توانید روی نان یا سیب‌زمینی مقداری کنجد بپاشید. حالا به صورت لایه لایه برنج و آلبالو و گوشت قلقلی در قابلمه بریزید، لایه آخر باید برنج باشد. می‌توانید در صورت تمایل گوشت را لای برنج دم نکنید و بعد از پایان پخت آلبالو پلو، گوشت‌های قلقلی را روی برنج سرو کنید.

وقتی که تمام مواد را در قابلمه لایه لایه ریختید پلو را به مدت نیم ساعت دم بگذارید. بعد از دم کشیدن پلو کمی از برنج روی آن را بردارید، با زعفران ترکیب کنید و روی آلبالو پلو برنج زعفرانی بریزید. آلبالوپلو را با خلال پسته و بادام تزیین کنید.

دیدگاهتان را بنویسید