پیشنهادات شگفت انگیز

سبد خرید

کاربری:

آموزش طرز تهیه و مواد لازم برای پخت و آماده کردن دنده کباب کرمانشاهی

طرز تهیه دنده کباب کرمانشاهی

آموزش طرز تهیه و مواد لازم برای پخت و آماده کردن دنده کباب کرمانشاهی

در این مقاله قصد داریم تا به مواد ملازم برای پخت و آموزش طرز تهیه دنده کباب کرمانشاهی بپردازیمو لازم به ذکر است که تهیه این غذا شاید نسبتا پیچیده به نظر برسد. اما تمام تلاش خود را برای ساده گویی در طرز تهیه این دنده کباب بکار میبریم.

درباره دنده کباب :

دنده کباب یک غذای اصلی کرمانشاهی میباشد. برخی ها آنرا با شیشلیک اشتباه می گیرند! از کباب های خوش خوراک و پرطرفدار است که معمولا مسافران ترجیح می دهند که در رستوران های اطراف مجموعه زیبا و تاریخی طاقبستان آنرا صرف کنند. هرچند همواره به ویژه در ایام تعطیلات نوروز و تابستان این غذای لذیذ پای ثابت منوهای اغلب رستوران های سطح شهر می شود.

در تهیه دنده کباب اصیل کرمانشاهی از دنده گوسفند استفاده میشود. لذا به دلیل داشتن حجم بالای گوشت منبع مناسبی برای پروتئین حیوانی و آهن جانوری به شمار می رود و طرز تهیه آن به این صورت است که دنده ها را با سه تا چهار سیخ کبابی به سیخ کشیده و بعد از افزودن چاشنی ها و سس مخصوص آنرا کباب می کنند.

درباره گوشت دنده گوسفندی :

گوشت دنده گوسفندی یکی از محبوب ترین قسمت های گوشت گوسفند است. این گوشت نرم ، لطیف ، ترد ، پرچرب و خوش مناسب برای تهیه کباب میباشد. از دنده گوسفندی برای تهیه محبوب ترین انواع کباب یعنی کباب دنده کرمانشاهی و شیشلیک استفاده میشود. استفاده می کنند. لذا برای تهیه این کباب خرید دنده گوسفندی را بخ شما پیشنهاد میکنیم.

گوشت دنده گوسفندی مناسب برای دنده کباب
دنده کبابی گوسفند

مواد لازم برای پخت دنده کبابی کرمانشاه :

در این آموزش سعی شده است از مواد لازم اندک و به صرفه استفاده شود. البته انتخاب مواد اولیه با توجه به اصالت دنده کباب صورت گرفته است.

  • دنده ی گوسفند : یک کیلو
  • رب گوجه فرنگی : به مقدار لازم
  • روغن زیتون : به مقدار کافی
  • سماق : به مقدار کافی
  • فلفل سیاه : به مقدار کافی
  • سیر : یک حبه
  • پیاز ریز خرده شده : 2 عدد

طرز تهیه دنده کباب کرمانشاهی :

پیش از شروع تهیه ادنده کباب کرمانشاهی باید دنده ها را طعم دار کنید. ابتدا باید چربی های دنده گوسفند را در بیاورید و آن را در اندازه های 10 در 15 سانتی متر خرد کنید . سپس پیاز را با سیر له شده ، رب گوجه فرنگی ، روغن زیتون ، فلفل سیاه و نیمی از سماق مخلوط کنید و در کاسه گودی بریزید و گوشت را داخل آن اضافه کنید .سپس مواد را با دست مخلوط کنید تا گوشت کاملا با این مواد آغشته شود.بعد آن را به مدت 12 ساعت در داخل یخچال قرار دهید تا مزه دار شود. پس از گذشت زمان طعم دار کردن گوشت آن را به سیخ بکشید و روی منتقل یا کباب پز با حرارت ملایم آن را کباب کنید.

پس از پخت دنده ها آن را بهص روت ساده یا به همراه سس قرمز و فرانسوی و یا با برنج بهص ورت چلو کباب سرو نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید