پیشنهادات شگفت انگیز

کاربری:

آموزش طرز تهیه و مواد لازم برای آماده کردن آبگوشت مرغ

طرز تهیه آبگوشت مرغ

آبگوشت یک غذای سنتی بوده که با مواد اولیه لازم مختلف مانند مرغ تهیه شده و به طرز ساده و یا با طعم تند پخت میشود. آبگوشت مرغ یکی از غذاهای ساده اما خوشمزه میباشد. در ادامه طرز تهیه به همراه مواد لازم برای پخت آبگوشت مرغ را برای شما آماده کرده ایم.

مواد لازم :

  • مرغ : ۶ تیکه
  • پیاز بزرگ : ۱ عدد
  • لپه : ۵۰ گرم
  • نعناع : ۱/۲ قاشق پایخوری
  • نمک : به میزان لازم
  • فلفل : به میزان لازم
  • سیب زمینی متوسط : ۴ عدد
  • روغن : ۳ الی ۴ قاشق سوپخوری

طرز تهیه آبگوشت مرغ :

برای شروع باید پیاز ها را نگینی خرد و در روغن سرخ نمایید. لپه را ۲ تا ۳ بار باید شسته و سپس کمی با پیاز داغ تفت دهید. مرغ را درشت خرد کرده و با لپه و پیاز داغ تفت دهید و نعناع و فلفل را نیز اضافه نمایید. اکنون مرغ، پیاز و لپه را که با یکدیگر تفت داده‌اید، درون قابلمه بریزید و ۴ لیوان آب به آن اضافه کنید. از آنجا که مدت زمان طبخ مرغ کوتاه است، سیب زمینی‌ را نیز در مرحله قبل به مابقی مواد اضافه نمایید تا کاملا بپزد. درب قابلمه را بگذارید و اجازه دهید تا گوشت بپزد. بعد از آان باید لیمو عمانی و نمک را به آبگوشت مرغ اضافه نمایید و ۱۰ الی ۱۵ دقیقه صبر کنید.

بعد از طبخ آبگوشت مرغ شما آماده شده است. شما میتوانید برای استفاده بهتر آن را با پیاز بترشی بندری میل نمایید. شما میتوانید برای طبخ مناسب تر از نکات زیر استفاده نمایید.

نکات تهیه آبگوشت مرغ :

جهت گوشت این غذا از ۲ عدد سینه یا ۶ عدد ران مرغ استفاده کنید. برای خوشبو کردن بهتر است از نعناع خشک شده استفاده نمایید. مقدار تندی به ذائقه متفاوت است لذا میزان فلفل بستگی به ذائقه شما دارد. اگر که به هر دلیل نمیتوانید زیاد از طعم تند و فلفل استفاده نمایید مقدار بسیار کمی از فلفل اضافه کنید تا جدی که فقط به خوش طعم شدن غذا کمک کند. البته به جای ففل میتوانید از مقدار کمی از ترشی استفاده نمایید ترشی لیته در این قسمت توصیه میشود. توجه داشته باشید که اگر لپه را تفت ندهید هنگام طبخ در غذا وا می‌رود. لیموعمانی را حدود یک ساعت قبل خیس کنید و آب آن را هر یک ربع عوض نمایید تا تلخی لیمو به طور کامل گرفته است. به جای استفاده از لیموعمانی از پودر آن نیز می‌توانید استفاده کنید در این صورت پس از اضافه کردن پودر لیموعمانی کافی است ۵ دقیقه صبر کنید. در صورت تمایل می‌توانید یک قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی نیز به این غذا اضافه کنید تا رنگ آن قرمز شود.

برای خرید مواد غذایی مورد نیاز برای تهیه میتوانید از محصولات دسته مرغ دیدن کنید.

آموزش طرز تهیه و مواد لازم برای آماده کردن آبگوشت مرغ
آبگوشت مرغ خوش رنگ

دیدگاهتان را بنویسید