پیشنهادات شگفت انگیز

سبد خرید

کاربری:

اموزش طرز تهیه و مواد لازم برای آماده کردن بوقلمون بریانی و روش صحیح بریان کردن بوقلمون درسته

طرز تهیه بوقلمون بریانی ساده

روش بریانی یکی از روش های طبخ غذا بوده که طرفداران بسیاری در سطح جهان دارد. طرز تهیه و پخت گوشت بوقلمون به صورت بریانی بسیار مناسب میباشد چرا که بافت گوشت آن بسیار مناسب طبخ به این روش میباشد. در این بخش طرز تهیه و آموزش بوقلمون بریانی به همراه مواد لازم برای پخت آن را برای شما آماده کرده ایم. لطفا توجه کنید که گوشت بوقلمون خود دارای چربی بسیار کمی است. همچنین ما در این آموزش در طرز تهیه و مواد لازم برای طبخ بوقلمون بریانی از چربی و روغن به مقدار کم استفاده شده. لذا این غذا دارای سطح کالری مناسبی میباشد.

مواد لازم :

  • بوقلمون درسته : یک عدد
  • کره ذوب کرده : به مقدار لازم
  • سیر : دو حبه

برای مرینیت کردن بوقلمون از مواد لازم زیر استفاده نمایید:

  • لیمو ترش تازه : یک عدد
  • آب لیمو : یک سوم پیمانه
  • سیر : دو حبه
  • سس سویا : یک پیمانه
  • زنجبیل رنده شده : یک قاشق مرباخوری
  • آب : دو پیمانه
  • نمک و فلفل سیاه : به اندازه
  • عسل : دو قاشق غذا خوری

طرز تهیه بوقلمون بریانی :

برای شروع تهیه بوقلمون بریانی شما به یک شبکه فلزی نیاز دارید. این برای بالا نگهداشتن بوقلمون از سطح عصاره کف ظرف کاربرد دارد. ابتدا گوشت را باید مرینیت کنید .

مواد مناسب جهت مرینیت کردن بوقلمون شامل زعفران دم کرده , کره , انواع سبزیجات معطر مانند ترخون و مرزه و رزماری و نعنا و گشنیز و آویشن و سیر و پیاز و زنجبیل و روغن زیتون و لیموترش و ماست و سس کچاپ و خردل و ادویه جات هستند. برای طعم دار کردن این بوقلمون میتوانید پس از شست و شو و خشک شدن آن به وسیله این مواد گفته شده آن را مرینیت کرده و برای بریان آماده نمایید.

برای بهتر مرنیت شدن بوقلمون باید پند ساعت آن را در داخل ماده مرنیت قرار دهید. هر چه بیشتر بوقلمون در ان بماند بریانی خوشمزه تر خواهید داشت.

برای تعادل حرارتی بهتر و مغز پخت شدن بوقلمون بریانی باید فر را روی 200 درجه سانتیگراد تنظیم کنید. بوقلمون مرینیت شده را به پشت روی شبکه قرار دهید به طوری که شکم آن رو به بالا باشد. در مرحله دیگر باید کره آب شده را روی سطح پوست میزنیم. این کار باعث طلایی و خوشرنگ شدن سطح بوقلمون میشود. داخل شکم بوقلمون سیر و لیموتزش قطعه شده و در صورت تمایل گوجه فرنگی و فلفل سبز خرد شده و پیاز تکه شده قرار دهید. سپس بعد از پخت آماده استفاده میباشد.

نکات در بریان بوقلمون :

برای طبخ یک بوقلمون متوسط حدود 40 تا 60 دقیقه زمان برای بریان لازم دارد. در این زمان بوقلمون مغز پخت میشود. پس از پخت آن را با سس و یا برنج به همراه سماغ و یا به صورت زعفرانی میل کنید. البته دقت نمایید که شما میتوانید این غذا را هم به صورت ساده هم میل نمایید. توصیه میکنیم که از بوقلمون متوسط و یا ریز جهت پخت بهتر استفاده نمایید. از طرفی دقت به سن بوقلمون برای تهیهع این غذا اهمیت دارد. این مورد در زمان طبخ بسیار تأثیرگذار است.

در صورت تمایل در این قسمت مبتوانید از قیمت بوقلمون درسته دیدن کنید.

اموزش طرز تهیه و مواد لازم برای آماده کردن بوقلمون بریانی و روش صحیح بریان کردن بوقلمون درسته
بوقلمون بریانی

دیدگاهتان را بنویسید