پیشنهادات شگفت انگیز

سبد خرید

کاربری:

طرز تهیه خمیر پیتزای خانگی

طرز تهیه خمیر پیتزای خانگی:

یکی از غذاهای خوشمزه برای ما ایرانی ها پیتزا است. خوردن پیتزا در رستوران ها و فست فود ها امروزه به امری فراگیر تبدیل شده است. اما در این بین خانواده های زیادی هستند که دوست دارند در منزل پیتزا را طبخ کنند. پخت پیتزا در منزل با استفاده از خمیر آماده ممکن است آنچنان دلچسب خانواده ها نباشد. بسیاری از خانواده ها با استفاده از خمیر پیتزای خانگی اقدام به طبخ این غذای خوشمزه می کنند .

در این مقاله ما قرار است به شما روش تهیه خمیر پیتزای خانگی را شرح دهیم . شما می توانید با استفاده از این دستور در فرصتی مناسب یک پیتزای عالی و خوشمزه را برای خانواده خود مهیا کنید. همچنین این روش برای تمامی فست فود ها و رستوران ها نیز مناسب می باشد.

طرز تهیه خمیر پیتزا در خانه و یا رستوران:

برای تهیه این خمیر پیتزای خانگی شما باید مواد را با درجه مناسب با یکدیگر مخلوط کنید. رمز داشتن یک پیتزای خوشمزه در دل خمیرپیتزای آن نهفته است. با درست کردن خمیر پیتزا توسط خودتان شما می توانید به راحتی یک غذای خوش طعم و عالی را به دست مشتریان خود و یا اعضای خانواده خود برسانید. فرآیند درست کردن خمیر پیتزا امروزه در بسیاری از رستوران ها و فست فود های بزرگ دنیا توسط آشپزهای ماهر انجام می شود.

برای تهیه خمیر پیتزای خانگی روش های مختلفی وجود دارد . اما اصول اولیه و طرز تهیه خمیر پیتزا در تمام دنیا یکسان است. در بعضی از روش ها برای اینکه خمیر پیتزا طعم و مزه متفاوتی داشته باشد مواد دیگری به مایه خمیر آن اضافه می شود. ما در این پست بهترین روش تهیه خمیر پیتزای خانگی را به شما آموزش می دهیم و نکات مهم مربوطه را به شما اعلام می کنیم.

طرز تهیه خمیر پیتزای خانگی:

مواد لازم برای تهیه خمیر پیتزای خانگی (برای 2 نفر- در صورتی که برای نفرات بیشتر آماده شود باید مقادیر در درصد مناسب ضرب شود.)
سه چهارم پیمانه آب ولرم.
یک قاشق چای خوری مایه خمیر.
دو پیمانه آرد همه کاره ( ممکن است به آرد بیشتری نیاز داشته باشید).
نصف یا یک قاشق چای خوری نمک.

مراحل آماده کردن خمیر پیتزا:

ابتدا باید مایه خمیر را در آب حل کنید . در یک ظرف و یا کاسه بزرگ باید این کار انجام شود . مایه خمیر و آب را به هم مخلوط کنید و 5 دقیقه به آن زمان بدهید تا مایه خمیر حسابی در آب حل شود.
سپس به مایه خمیر و آب نمک اضافه کنید .
سپس به مخلوط مایع به دست آمده آرد را اضافه کنید . این مرحله باید به صورت آرام آرام انجام شود تا آرد به خوبی در مایع مخلوط شود. مخلوط به دست آمده را 5 دقیقه با کف دست حسابی ورز بدهید تا یک گلوله خمیری یکدست و چسبناک درست شود. خمیر در این حالت باید حسابی کش بیاید . برای ورز دادن خمیر باید تا 8 دقیقه زمان بگذارید و حسابی ورز بدهید.
بعد از اینکه خمیر پیتزای خانگی شما درست شد باید به آن زمان بدهید تا فرآیند تخمیر در آن انجام شود . این کار باعث می‌شود که خمیر شما در هنگام پخت حسابی پف کند.
این خمیر پیتزای خانگی برای 2 نفر کافی است پس برای استفاده از خمیر باید آن را به دو قسمت تقسیم کنید و هر قسمت را برای طبخ پیتزا به صورت جداگانه آماده کنید.


10 نکته مهم در تهیه خمیر پیتزای خانگی:

1-می توان به جای آب ولرم از شیر ولرم استفاده کرد ولی یادتان باشد که شیر یا آب داغ نباشند. ( منظور از ولم به میزانی است که وقتی نوک انگشت خود را در آن فرو بردید نه احساس سرما کنید و نه اینکه بسوزید.)
2-می توان از روغن زیتون بجای روغن مایع استفاده کرد.
3-در هنگام ورز دادن خمیر پیتزا خانگی اگر خمیر پیتزا به دست شما می چسبد می توانید یک قاشق آرد به آن اضافه کنید .( در مصرف آرد زیاده روی نکنید.)
4-در هنگام ورز دادن خمیر باید حتماً از کف دست استفاده شود و سطح محل ورز دادن نیز صاف و مسطح باشد.
در هنگام درست کردن خمیر پیتزای خانگی برای اینکه خمیر به دستان شما نچسبد می توانید مقداری دستان خود را با روغن چرب کنید.

5-خمیر را بعد از ورز دادن باید در ظرف قرار داد و به مدت یک ساعت الی یک ساعت و نیم در محلی با دمای اتاق قرار داد تا حسابی تخمیر شود . (ممکن است حجم آن دو برابر شود.)
6-بر روی ظرف خمیر پیتزای خانگی باید یکپارچه نم دارد قرار دهید تا در زمان تخمیر خمیر روی خمیر بعد از ورآمدن خشک نشود.
7-در صورتی که خمیر را در فریزر قرار داده اید باید بعد از خارج کردن خمیر پیتزای خانگی آن را به مدت یک ساعت در دمای محیط آشپزخانه قرار دهید تا آماده طبخ شود .
خمیر پیتزا معمولاً با آب ولرم آماده می‌شود ولی اگر می خواهید طعم بهتری داشته باشد می توانید به جای آب از شیر و ماست پرچرب استفاده کنید. 
0

دیدگاهتان را بنویسید