پیشنهادات شگفت انگیز

کاربری:

طرز تهیه خوراک گوشت به همراه مواد لازم برای پخت خوراک گوشت با گوشت گوسفندی

طرز تهیه خوراک گوشت ساده

طرز تهیه خوراک گوشت به همراه مواد لازم برای پخت خوراک گوشت با گوشت گوسفندی

طرز تهیه خوراک گوشت بسیار ساده و راحت میباشد. از طرفی به دلیل خواص مواد لازم برای تهیه و پخت خوراک گوشت ارزش غذایی بالایی نیز دارد. مصرف این غذا جهت وعده ناهار مناسب میباشد.

گوشت مورد استفاده :

در تهیه خوراک از گوشت راسته و یا ماهیچه گوسفندی استفاده میشود. این بخش ها به دلیل وجود چربی مناسب در بافت های خود در غذاهای دارای آب باعث ایجاد لعاب مناسبی میشود. البته در خرید گوشت راسته گوسفندی به تازگی آن توجه داشته باشید. به دلیل وجود چربی در بافت تازگی در کیفیت و طعم آن بسیار تأثرگذار است.

مواد لازم برای تهیه و پخت خوراک :

  1. گوشت گوسفند : 200 گرم
  2. پیاز : یک عدد متوسط
  3. رب گوجه : دو قاشق
  4. روغن ، نمک ، فلفل و زردچوبه : به مقداری لازم
  5. زعفران : به مقدار لازم

طرز تهیه خوراک گوشت :

جهت پخت و تهیه خوراک گوشت ابتدا باید پیاز رو خرد کنیم و با مقداری زردچوبه تفت بدیم. سپس زمانی که رنگ پیازها کمی زرد شد گوشت را به آن اضافه کنیم. بعد از اینکه گوشت را با کمی فلفل تفت دادیم 5 لیوان آب ولرم به آن اضافه میکنیم و اجازه میدهیم در حرارت ملایم بپزد.

به مرور زمان آب گوشت تغییر رنگ خواهد داد و کمی تیره میشود. در این مرحله نمک و زعفران را ضافه میکنیم و اجازه میدهیم با حرارت مناسب مقداری بپزد. زمانی که گوشت کاملا پخت، دو قاشق رب را در مقدار کمی روغن حدود یک دقیقه روی حرارت متوسط تفت بدید و بعد هم به خوراک اضافه کنید. این مورد به رنگ و طعم آن بسیار تأثیر گذار است. موقع مخلوط کردن رب با مواد داخل قابلمه ملایمت هم بزنید که گوشت از هم نپاشد.

سپس باید اجازه بدهید تا به مقدار نیم ساعت با حرارت ملایم بپزد. سپس غذای شما قابل آماده خواهد بود.


برای تهیه این غذا میتوانید از قیمت گوشت گوسفندی دیدن کنید.

دیدگاهتان را بنویسید