پیشنهادات شگفت انگیز

کاربری:

آموزش طرز تهیه و مواد لازم برای آماده کردن و پخت خورشت قیمه با گوشت شتر

طرز تهیه خورشت قیمه شتر

با آموزش طرز تهیه خورشت قیمه گوشت شتر با مواد لازم برای تهیه آن با شما همراه هستیم. این بار از گوشت شتر به عنوان جزء اصلی آن استفاده شده است. گوشت شتر به دلیل ویژگی های خود دارای خواص متفاوتی میباشد که به همین دلیل طرز تهیه متفاوتی نیز نسبت به قیمه معمولی دارد. در ادامه با ما با آموزش آشپزی طرز تهیه خورشت قیمه با گوشت شتر به همراه مواد لازم برای آماده کردن آن همراه باشید.

مواد لازم برای پخت خورشت قیمه با گوشت شتر :

  • گوشت شتر : 300 گرم
  • لپه : یک لیوان
  • لیمو عمانی : 4 الی 5 عدد
  • پیاز نگینی سرخ شده:1 عدد
  • رب گوجه : 3 قاشق غذاخوری
  • گوجه فرنگی : (در صورت تمایل 3-4 عدد)
  • نمک، فلفل، زردچوبه، زعفران و دارچین : به مقدار لازم

طرز تهیه و پخت خورشت قیمه شتر :

بهتر است برای تهیه و پخت یک خورشت قیمه با گوشت شتر خوشمزه ابتدا گوشت را مرینیت کنید. به این علت که گوشت شتر یک مقدار سفت بوده و میتواند در پخت آن مشکل ایجاد کند.

از قبل باید لپه ها را بشویید و تقریبا 2.5 ساعت در آب ولرم بخیسانید. همچنین لیمو عمانی را هم به مدت 2 ساعت در آب گرم خیس دهید. با این کار تلخی لیمو گرفته خواهد شد. قابلمه ای مناسب انتخاب کنید و روی حرارت قرار دهید. سپس به مقدار لازم روغن داخل آن بریزید تا داغ شود. سپس پیاز نگینی شده را داخلش تفت دهید تا طلایی رنگ شود.

گوشت شتر مرینیت شده را خرد کنید و به پیاز تفت داده شده اضافه کرده و تفت دهید. در زمان تفت باید به مقدار لازم زردچوبه به پیاز بزنید و دوباره تفت دهید. سپس رب را به آن ها اضافه کرده و به همراه گوشت شتر و پیاز تفت دهید تا رنگ رب باز شود. گوجه فرنگی ها را هم رنده کنید و به همراه رب در قابلمه تفت دهید.

گوشت شتر را باید داخل زود پز ریخته تا به مدت 25 دقیقه مقدار ی پخته شود. در این مرحله باید لپه ها را در کمی روغن تفت دهید سپس با گوشت شتر اضافه کنید. برای طعم دهی بهتر و جلوگیری از غوطه ور شدن لیمو ها باید چند سوراخ داخل آن ایجاد کنید و به بقیه مواد اضافه نمایید. بعد درب زدوپز را دوباره ببندید تا لپه و لیمو و مواد دیگر طعم خود را به همراه گوشت شتر ترکیب کنند و غذا پخته شود. بعد از 15 دقیقه ، در زود پز را باز کنید. تا لپه ها له نشوند. نمک، دارچین و زعفران را به خورشت اضافه کنید و بعد از اینکه خورشت جا افتاد آماده سرو است. شما میتونید این غذا را به همراه پلو نوش جان کنید.

برای تهیه سیبزمینی خورشت قیمه شتر بهتر است که آن ها را خلالی خورد کرده و به همراه سس قرمز تند در روغن سرخ نمایید و در کنار خورشت بریزید اگر بخواهید این خورشت را در قابلمه معمولی درست کنید مقداری طولانی تر میباشد. از این رو باید بعد از تفت پیاز و گوشت شتر و لپه ها را در کنار یکدیگر تفت دهید و بعد رب و زردچوبه را اضافه کنید. و جدودا بعد از گذشت 90 دقیقه پخت گوشت شتر و لپه لیمو عمالنی را داخل خورشت بریزید.

آموزش طرز تهیه و مواد لازم برای آماده کردن و پخت خورشت قیمه با گوشت شتر


برای مشاهد قیمت خرید محصول گوشت شتر میتوانید از محصولات دارافود دیدن کنید.

دیدگاهتان را بنویسید