پیشنهادات شگفت انگیز

سبد خرید

کاربری:

آموزش طرز تهیه سس گوشت برای انواع کباب ها و ماکارونی

طرز تهیه سس گوشت :

آموزش طرز تهیه سس گوشت برای انواع کباب ها و ماکارونی

در این مقاله قصد داریم تا به آموزش طرز تهیه سس گوشت به زبان ساده بپردازیم. این سس مناسب برای استفاده در ماکارونی و انواع کباب ها استفاده میباشد. در مواد لازم برای طرز تهیه سس گوشت باید از موادغذایی تازه استفاده کنید. از گوشت یخی استفاده نکنید چرا که طعم آن ها بسیار کمتر خواهد شد. از طرفی به دلیل اینکه سس یک ماده طعم دهنده است این میتواند در کارایی سس بسیار تأثیر داشته باشد.

مواد لازم برای سس گوشت:

سینه مرغ : 125 گرم

پیاز : 5 عدد

روغن : 2 قاشق سوپخوری

آب مرغ : 1 فنجان

سفیده تخم مرغ : 1 عدد

زنجبیل : 1/2 قاشق چایخوری

نشاسته ذرت : 2 قاشق غذا خوری

آب : 1 قاشق سوپخوری

نمک و فلفل : به میزان لازم

رب گوجه فرنگی : یک قاشق غذا خوری

آماده کردن مواد اولیه برای تهیه سس :

در این آموزش جهت طرز تهیه سس گوشت از بخش سینه مرغ استفاده میشود. این بخش به دلیل بافت خاص خود طعم دار شدن آن بسیار ساده تر صورت میگیرد. ابتدا گوشت مرغ را تکه تکه کنید. سعی کنید تکه های مرغ بسیار ریز باشند. این کار به شما یک سس یکدست را میدهد. همچنین پیازها را نیز باید به صورت کاملا ریز خورد کنید. این به شما در طعم دهی بهتر کمک میکند.

طرز تهیه و پخت سس گوشت :

درون یک ماهیتابه مقداری روغن ریخته و آن را بر شعله ملایم قرار دهید که گرم شود. سپس پیاز ها را درون آن ریخته و مقداری تفت میدهیم. سپس زنجبیل رنده شده یا آب زنجبیل را اضافه کرده و باز هم تفت می دهیم. در این مرحله به آب مرغ نیاز پیدا میشود لذا آن را گرم کرده و در ادامه به آن اضافه میکنیم. در ان قسمت باید بگذارید تا آب مرغ جوش بیاید. سپس گوشت های خرد شده را اضافه کنید و نمک و فلفل بپاشید. در مرحله بعدی سفیده تخم مرغ زده شده و آب را اضافه کنید و همه مواد را مخلوط کنید. در این قسمت باید رب گوجه فرنگی را به سس اضافه کنیم. در مرحله آخر نشاسته ذرت را اضافه کرده و بگذارید تا خوب پخته تا که سس غلیظ و آماده شود.


برای تهیه این سس مشاهده قیمت سینه مرغ را پیشنهاد میکنیم.

دیدگاهتان را بنویسید