پیشنهادات شگفت انگیز

کاربری:

طرز تهیه لقمه گوشت

طرز پخت لقمه گوشت:

این غذا از یکی از غذاهای ایتالیایی تهیه شده با گوشت است که بسیار سریع حاضر می شودو طعم بسیار دلچسبی دارد و مناسب تغذیه مدرسه فرزندان دلبندتان می باشد .

می توانید این غذا را در زمان کوتاهی (حدود 45 دقیقه) تهیه کنید .

مواد لازم برای تهیه لقمه گوشت برای 4 نفر:

گوشت چرخکرده 450 گرم

پیاز خرد شده 1 عدد (به صورت نگینی خرد شود)

فلفل سبز خرد شده 1/2 پیمانه

سس مارینارا 250 گرم (در زیر طرز تهیه این سس ایتالیایی آموزش داده شده است)

نان تورتیلا 8 عدد

پنیر چدار رنده شده 3/4 پیمانه

روغن به مقدار کافی

دستور تهیه لقمه گوشت:

فر را با دمای ۱۷۵ درجه سانتیگراد روشن کنید تا گرم شود. کف یک قالب مستطیلی بزرگ را با کمی روغن چرب کنید .

چند قاشق روغن کف یک تابه بزرگ بریزید و آن را روی شعله بگذارید. وقتی روغن داغ شد پیاز خرد شده را به آن اضافه کنید. یکی دو دقیقه تفت بدهید تا پیاز شروع به طلایی شدن کند. حال گوشت چرخکرده را نیز اضافه کنید و ۸ تا ۱۰ دقیقه دیگر به تفت دادن ادامه دهید تا گوشت قهوه‌ای رنگ شود.

پس از آن، فلفل خرد شده و سس مارینارا را اضافه کنید (۲ تا ۳ قاشق از سس مارینارا را برای بعد نگه دارید) و با گوشت مخلوط نمایید. تابه را از روی شعله بردارید. وسط هر یک از نان‌های تورتیلا مقداری از مخلوط گوشت را بریزید. سپس نان را رول کنید و طوری داخل قالب مستطیلی قرار دهید که رول باز نشود.

بعد از آنکه همه نان‌ها را رول کردید و داخل قالب چیدید، سس مارینارای باقیمانده را روی آنها بریزید و پخش کنید.سپس پنیر چدار رنده شده را روی لقمه‌ها بپاشید.

قالب را ۲۵ تا ۳۰ دقیقه در فر فر قرار دهید تا پنیر ذوب شده و گوشه‌های ظرف حباب‌های سس مشاهده شود. لقمه گوشت را از فر خارج کنید. در صورت تمایل کمی جعفری خرد شده روی آن بپاشید و سرو کنید.

طرز تهیه سس مارینارا:

سس مارینارا یک سس ایتالیایی می باشد که می توانید در خیلی از غذا های دیگر نیز از آن استفاده کنید این سس معمولا با پیتزا ، پاستا و … استفاده می شود.

مواد لازم برای پخت سس مارینارا:

گوجه فرنگی 8 عدد

آبلیمو 2 قاشق غذاخوری

آویشن 1 قاشق غذاخوری

پیاز 2 عدد

سیر 4 حبه

جعفری تازه 1 قاشق غذاخوری

ریحان تازه 1 قاشق غذاخوری

روغن زیتون 2 قاشق غذاخوری

دستور تهیه سس مارینارا:

روغن زیتون ، پیاز و سیر خرد شده را داخل ماهیتابه بریزید و با حرارت ملایم تفت دهید تا نرم شوند سپس گوجه فرنگی های ریز خرد شده ، آبلیمو ، نمک و فلفل را اضافه کنید ، اجازه دهید سس حدود 40 دقیقه با حرارت ملایم به آرامی بجوشد ( در این مدت چند بار سس را هم بزنید که ته نگیرد ).

پس از این مدت زمان سس ، آویشن ، ریحان و جعفری خرد شده را داخل میکسر بریزید و بزنید تا یکدست شود ، مجدد سس را داخل ماهیتابه بریزید و 10 دقیقه بگذارید به آرامی بجوشد سپس از روی حرارت بردارید و سرو کنید.

نکته ها : پیشنهاد میشود برای خوشرنگ تر شدن سس 1 قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی به سس اضافه کنید ، میتونید مارینارا داخل قالب های یخ بریزید و پس از اینکه منجمد شد داخل کیسه فریزر بریزید ، به این ترتیب ماندگاری خوبی خواهد داشت و در هنگام نیاز به سرعت در دسترس خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید