پیشنهادات شگفت انگیز

کاربری:

آموزش طرز تهیه مرغ بریانی درسته بدون نیاز به فر

طرز تهیه مرغ بریانی درسته بدون فر

آموزش طرز پخت مرغ بریان درسته بدون استفاده از فر

همیشه در همه آموزش ها در مواد لازم برای تهیه برای تهیه یک مرغ بریانی درسته فر الزامی بوده. اما ما در این بخش بهترین روش و طرز تهیه و پخت مرغ بریانی درسته بدون فر را برای شما آماده کرده ایم. شما میتوانید مرغ درسته خود را به راحتی بدون فر طبخ نمایید. لذا تا پایان همراه ما باشید.

مواد لازم جهت تهیه مرغ درسته :

در تهیه مواد اویه برای مرغ بریانی ، خرید مرغ تازه توصیه میشود. تازه بودن در این مواد غذایی بسیار اهمیت دارد. چرا که گوشت تازه آن دارای کیفیت و طعم بسیا بالاتری میباشد. البته با اینکه قیمت مرغ سبز مقداری بالاتر از نوع های معمول میباشد. اما از نظر طعم بهتر از نوع معمول آن است. لذا سعی کنید از مرغ سبز در آن استفاده نمایید.

مواد لازم برای تهیه و پخت مرغ بریانی درسته بدون داشتن فر به شرح زیر است :

  • مرغ تازه : 1 عدد
  • سیب زمینی : 2 عدد متوسط
  • زعفران ( دم شده ) : به مقدار لازم
  • نمک و فلفل ( پودر ) : به میزان کافی
  • فلفل دلمه : 1 عدد
  • آبلیمو : به مقدار کافی ( سعی کنید ترشی آن را به اندازه ذائقه خود میزان کنید.)
  • پیاز : 1 عدد
  • پوره گوجه فرنگی : به مقدار 2 عدد گوجه متوسط
  • کره : به میزان لازم
  • پودر سیر : 2 قاشق چایخوری

طرز تهیه مرغ بریانی بدون نیاز به فر :

برای تهیه مرغ بریانی بدون نیاز به داشتن فر ابتدا باید آن را مرینیت کنیم. طعم دار کردن مرغ کار بسیار ساده ای میباشد. در ادامه تهیه مرغ درسته طعم دار را برای شما آماده کرده ایم.

تهیه مرغ درسته مرینیت شده برای بریان :

برای طعم دار شدن مرغ ابتدا آن را کامل تمیز کنید. همچنین نباید پوست آن را جدا کنید. پس از خشک کردن مرغ تمام سطوح داخلی و خارجی مرغ را با کره پوشش دهید. بعد از آن مقداری از زعفران دم شده ، آبلیمو، نمک ، فلفل سیاه ، پودر سیر و پوره گوجه فرنگی را با هم مخلوط کنید. سپس به روی تمام قسمت های بدن مرغ میمالیم تا خوب مزه دار شود. در مرحله بعد برای تهیه مرغ درسته طعم دار ، پیاز و فلفل دلمه ای خردشده را هم در داخل شکم مرغ میریزیم .

مرغ را داخل یک ظرف در بسته قرار میدهیم تا به مدت 10 ساعت در داخل یخچال بماند و طعم دار شود.

طبخ مرغ بریانی بدون فر :

بعد از اینکه مرغ مرینیت شد آن را از یخچال خارج کردیم تا بپزیم مواد داخل شکم مرغ درسته را خالی میکنیم. سپس پاهای مرغ را با میبندیم که مواد داخل آن نریزد. در مرحله بعد مرغ را داخل یک فویل که کفش را با نمک زیاد پوشاندیم قرار میدهیم.

سیب زمینی ها را کاملا بشویید. سپس آن ها را همراه با مرغ درسته با پوست کنار هم قرار دهید. فویل را دور مرغ کاملا بپیچید. فویل پیچیده شده را داخل قابلمه ای قرار دهید. به روی در قابلمه دم کنی بگذارید. در این مرحله از بریان کردن مرغ درسته بدون فر باید حدودا 15 دقیقه با حرارت بالا و بعد به مدت یک و نیم تا 2 ساعت با حرارت ملایم بپزد.

بعد از اینکه زمان پخت مرغ درسته به پایان رسید در فویل را باز میکنیم و روی تمام سطوح مرغ را با مقداری از مخلوط کره آب شده ، آبلیمو و زعفران دم کرده می مالیم و بعد از 15 تا 20 دقیقه از روی حرارت بر میداریم.

در این مرحله باید پیاز و فلفل خرد شده را که از داخل شکم مرغ بیرون بکشید. سپس با مقداری کره ، آبلیمو ، زعفران و پوره گوجه فرنگی مخلوط کنید و به عنوان سس مرغ آن را سرخ نمایید.

طبخ مرغ بریان درست بدون فر به پایان رسید و غذای شما اماده میل است. شما میتوانید این غذا را به همراه برنج و یا تنها با سس میل نمایید.


در صروت تمایل به تهیه این غذا توصیه میشود از قیمت مرغ کامل دیدن کنید.

دیدگاهتان را بنویسید