پیشنهادات شگفت انگیز

سبد خرید

کاربری:

طرز تهیه کباب برگ

طرز تهیه کباب برگ

آموزش طرز تهیه و مواد لازم برای پخت و آماده سازی کباب برگ با دستور پخت ساده و راحت به روش رستورانی و خوشمزه

کباب برگ از نوع کباب های بسیار پرطرفدار میباشد که به دلیل طعم و مزه خاصی که دارد جایگاه ویژه ای در بین غذا ها پیدا کرده است. در این آموزش ما قصد داریم تا بپردازیم به طرز تهیه و مواد لازم برای آماده کردن و طبخ کباب برگ. که با دستور العمل ساده و به طرز راحتی تهیه این غذای خوشمزه را با مواد لازم آن به شما نشان خواهیم داد.

مواد لازم برای تهیه کباب برگ :

  • گوشت راسته گوسفند پاک کرده یک کیلو و نیم
  • روغن زیتون یک استکان
  • فلفل به مقدار کم
  • پیاز دو سه عدد

طرز تهیه کباب برگ رستورانی :

کباب برگ را می توانیم به هر اندازه که میل داریم پهن نمایید به این ترتیب که راسته را روی تخته می گذاریم به اندازه ای که میل داریم پهنای کباب بشود یک قطعه جدا نمایید بطور مثال پهنا چهار انگشت و آن قطعه را پهلوی قطعات دیگر گوشت راسته گوسفندی می گذاریم قطعات دیگر را برش میزنیم ( با این کار پهنای تمام گوشتها به یک اندازه می شود ) بعد گوشت را به قطر نیم سانتیمتر ورقه ورقه نمایید و کنار می گذاریم.

پیاز را نرم رنده نمایید و روغن زیتون و فلفل را با پیاز رنده شده مخلوط نمایید و گوشت را در این مایه می خوابانیم و اجازه میدهیم چند ساعتی بماند.  بعد از 24 ساعت گوشت راسته گوسفند را به سیخ کشیده و کمی روی آن را با کارد می کوبیم و روی حرارت ملایم کباب نمایید و گاهی سیخهای کباب را بر می گردانیم ؛ توجه کنید کباب نباید خشک باشد و کمی آبدار بودن کباب مزه ی خاصی به آن خواهد داد.  

کبابها را پس از حرارت دیدن و آماده شدن در دیس چیده و به آنها کمی نمک میپاشیم و کمی کره روی آن گذاشته و اطراف آنرا با جعفری و پیاز خلال شده تزئین می کنیم.

نکته : کباب برگ را نباید هیچ وقت لای نان قرار داد زیرا آب کباب به خورد نان می رود و خشک می شود. اگر بخواهیم از گردهای نرم کننده مخصوص گوشتها استفاده نمایید برای هر کیلو گوشت راسته گوسفند یک قاشق مربا خوری از گرد نرم کننده را با پیاز رنده شده مخلوط نمایید و نیم ساعت قبل از کباب کردن گوشت را در این مایه بخوابانید. می شود بدون روغن زیتون هم گوشت کباب را آماده کرد و در مایه از یک قاشق چایخوری زعفران سائیده استفاده نمود.

کباب برگ را میتوان با چلو و گوجه فرنگی کباب شده استفاده کرد.


برای بازدید از محصولات مرتبط با یان مطلب شما عزیزان میتوانید از دسته بندی کباب ها و دسته بندی گوشت گوسفند دیدن نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید