پیشنهادات شگفت انگیز

سبد خرید

کاربری:

آموزش طرز تهیه و مواد لازم برای آماده کردن کباب تابه ای

طرز تهیه کباب تابه ای کم چرب :

آموزش طرز تهیه و مواد لازم برای آماده کردن کباب تابه ای

باید گفت که زمان پخت و طرز تهیه کباب تابه ای نسبت به برخی دیگر از غذا ها بسیار پیچیده تر میباشد. این غذا نیاز به ادویه مناسب ، خرید گوشت چرخ کرده تازه و همچنین زمان کافی برای طعم دار شدن دارد. همچنین یمکی یکی از غذاهایی است که از شروع طبخ تا پایان نیاز به بازدید فرد دارد. به همین دلیل یکی از غذاهای نسبتاٌ سخت برای تهیه میباشد. اما از طرفی طعم آن در این آموزش طرز تهیه کباب تابه ای به دلیل ادویه گفته شده بسیار عالی خواهد شد. لذا توصیه میشود از ادویه آن به مقدار کافی استفاده نمایید. در این مطلب قصد داریم تا آموزش طرز تهیه و مواد لازم برای آماده کردن و پخت کباب تابه ای را به طور کامل برای شما نمایش دهید.

گوشت مناسب برای این نوع از کباب:

گوشت مناسب برای کباب تابه ای پوشت چرخ کرده مخلوط و یا گوسفندی است. مقدار چربی در این مواد اولیه بسیار اهمیت دارد. این مقدار بهخ چسبندگی آن کمک میکند و از وا رفتن آن در تابه جلوگیری خواهد کرد. البته با استفاده از تخمم مرغ میتوان این مقدار را در گوشت های بدون چربی افزایش داد.

مواد لازم برای کباب تابه ای :

  • گوشت چرخ کرده : ۴۰۰ گرم
  • پیاز : ۱ عدد درشت
  • نمک و فلفل سیاه : به مقدار لازم
  • روغن : به مقدار لازم
  • گوجه فرنگی : ۴ عدد
  • زعفران دم شده : ۱ تا ۲ قاشق غذاخوری
  • تخم مرغ : در صورت استفاده از گوشت چرخی بدون چربی

طرز تهیه کباب تابه ای :

جهت تهیه کباب تابه ای باید ابتدا گوشت را طعم دار کنیم. لذا در ادامه نحوه مرینیت و خوشطعم کردن گوشت چرخی گوسفند خواهیم پرداخت.

طعم دار کردن گرش چرخی برای کباب:

پیاز را با رنده ریز یا متوسط رنده می کنیم. در ادامه پیاز را با دست به خوبی فشار می دهیم تا آب اضافی آن به طور کامل گرفته شود، سپس درون یک کاسه جادار می ریزیم. سپس گوشت چرخ کرده را به همراه تخم مرغ و مقداری نمک و فلفل سیاه به کاسه حاوی پیاز رنده شده اضافه می کنیم. همان طور که گفته شد تخم مرغ در صورتی که از گوشت ممتاز بدون چربی استفاده کنید لازم خواد شد در غیر این صورت نیاز به استفاده از آن ندارید. مواد درون کاسه را به مدت ۱۰ دقیقه با دست مخلوط کنید و به خوبی ورز دهید. در انتها باید مواد درون کاسه حالتی چسبناک و کاملا منسجم به داشته باشد. حال برای نتیجه بهتر باید روی درب کاسه را با سلفون یا بشقاب می پوشانیم و به مدت ۱ تا ۴ ساعت در یخچال قرار می دهیم تا طعم مواد ترکیب شود.

طبخ کباب تابه :

جهت پخت و طبخ این کباب ابتدا یک تابه مناسب انتخاب می کنیم و کف و بدنه تابه را با ۲ تا ۳ قاشق غذاخوری به خوبی چرب می کنیم. سپس مایه کباب را به صورت کاملا یکدست با قطر یکسان درون تابه پهن می کنیم، سپس تابه را روی حرارت متوسط قرار می دهیم و اجازه می دهیم گوشت آب بیندازد و آب درون تابه به طور کامل تبخیر و کشیده شود. سپس پس از اینکه آب درون تابه کشیده شد، صبر می کنیم تا قسمت زیرین کباب کمی سرخ شود و هنگام برش زدن از هم نپاشد.

در این زمان باید با کفگیر یا کارد کباب تابه ای را به ۴ قسمت مساوی تقسیم کرده و به آرامی برش می زنیم. حالا به راحتی می توانیم هر قسمت از کباب را بر گردانیم تا سمت دیگرش نیز به خوبی سرخ شود. پس از اینکه کباب را بر گرداندیم، گوجه فرنگی ها را از وسط نصف می کنیم و در کنار کباب درون تابه می چینیم تا آنها هم به خوبی سرخ شوند.

همچنین برخی برای خوشمزه تر شدن کباب تابه ای کره هم اضافه میکنند. اما برای سلامت شما این مورد توصیه نمیشود. در انتها پس از پخت کامل کباب آن را یا به صورت ساده با سس فرانسوی و یا به همراه برنج و یا به صورت ساندویچی سرو کنید.

دیدگاهتان را بنویسید