پیشنهادات شگفت انگیز

کاربری:

طرز تهیه کباب چنجه

طرز تهیه کباب چنجه

آموزش طرز تهیه و روش و شیوه صحیح آماده کردن و مواد لازم برای کباب چنجه با دستور العمل ساده

در این آموزش قصد داریم تا طرز تهیه و روش کباب کردن و مواد لازم برای چنجه ( کباب بره و گوسفند جوان) را به شما عزیزان نشان دهیم که خود بتوانید با این آموزش که به طرز ساده و راحتی بیان شده است در خانه این کباب چنجه را تهیه کرده و از آماده کردن آن لذت ببرید. در ادامه مواد لازم برای تهیه این کباب را به شما نشان میدهیم

.

مواد لازم برای کباب چنجه:

  • گوشت کوهان گوساله :1 کیلو گرم
  • روغن زیتون :2 تا 3 ق غ
  • پیاز :2 عدد
  • فلفل دلمه ای :به مقدار کافی
  • لیمو ترش :2 تا 3 عدد
  •  نمک و فلفل سیاه :به میزان لازم
  •  ماست به میزان مناسب

نوع گوشت برای تهیه کباب :

برای تهیه کباب چنجه توصیه میکنیم که از گوشت کوهان گوساله استفاده نمایید. در بافت این گوشت به صورت یکنواخت دارای چربی قابل مشاهده ای میباشد. به دلیل این خصوصیت این گوشت در تهیه کبابها آن را بسیار مناسب کرده است. چرا که برای تهیه چنجه مقدار چربی در گوشت بسیار اهمیت دارد.

در صورت تمایل به تهیه این کباب به شما توصیه میکنیم که حتما از گوشت کوهان گوساله تازه استفاده نمایید. چربی بسیار سریع تر از گوشت کیفیت خود را از دست میدهد. از طرفی همان طور که گفته شد بافت کوهان دارای مقدار بسیار زیادی از چربی میباشد. به همین دلیل تازگی در کیفیت این گوشت بیشتر از سایرین اهمیت دارد.

لازم به ذکر است که این کباب اصیل یک غذای کاملا مجلسی بوده و درست کردن آن احتیاج به مهارت دارد.

بنابراین ما در این مطلب قصد داریم تا شما را با طرز تهیه کباب چنجه و نکاتی برای خوشمزه تر شدن این کباب به شما آموزش دهیم.

طرز تهیه کباب چنجه :

ابتدا گوشت را به قطعات مساوی به قطر  2 سانتی متر تکه تکه کنیدتا هنگام کباب کردن در یک زمان پخته شوند.

پیاز ها را هم با رنده ریز رنده کنید و به همراه آب لیمو ترش تازه ، فلفل و روغن زیتون داخل ممیباشدبریزید و هم بزنید تا مخلوط شوند سپس گوشت را در سس پیاز و ماست بخوابانید .

در ظرف را ببندید و در یخچال قرار دهید تا به مدت 5 ساعت در یخچال استراحت کند و ترد و مزه دار شود.

گوشت را بعد از نرم شدن ، از سس بیرون بیاورید و کمی نمک روی آن بریزید و با پشت  چاقو به صورت ضربه ای دو طرف گوشت را کمی بکوبید تا کمی صاف تر شود.

بعد به آرامی آنها را داخل سیخ  کنید. مابین تکه های گوشت دنبه و فلفل دلمه ای خرد شده قرار دهید. این مورد بااعث طعم بهتر و میشود. همچنین از سوختن کباب ها جلوگیری میکند.

حرارت زغال  یا کباب پز را ملایم کنید تا کباب ها خشک نشوند و در هنگام کباب کردن سیخ ها را  چند بار بچرخانید و پیش از اینکه کباب ها خشک شوند آنها را از روی حرارت بردارید.

نکته های درست کردن کباب چنجه

  1. اگر بخواهید کباب ها در زمان کمتری پخته شوند کباب ها را برای طعم دار کردن به مدت زیادتری در یخچال قرار دهید.
  2. اگر از زغال برای پخت کباب بکارگیریمیکنید سعی کنید که اندازه زغال ها در منقل یک دست باشد تا حرارت در همه جا یکسان به کباب شما برسد.
  3. کباب چنجه را با گوشت گوساله هم میشود درست کرد ولی بهتر میباشدکه حد الامکان از گوشت گوسفندی تازه بکار بگیرید. چرا که بعد از گوشت کوهان بهترین گزینه گوسفندی میباشد که به دلیل مقدار چربی مناسب باعث ایجاد یک کباب نرم و خوشمزه ای خواهد شد.
  4. در صورت استفاده از کوهان گوسله در مواد لازم برای تهیه کباب چنجه به تازگی آن بسیار دقت نمایید. چربی با زمان کمتری طعم و کیفیت خود را از دست میدهد. و به دلیل اینکه کوهان دارای چربی بسیاری در بافت خود است کیفیت آن نیز بیشتر از سایر محصولات کاهش پیدا میکند.
  5. برای خوش طعم تر شدن چنجه ها میتوانید در هنگام آماده سازی سس آن ،مقداری زعفران حل شده و نیز دیگر ادویه ها و سبزیجات معطر مورد دلخواهتان را اضافه کنید.
  6. در هنگام کباب کردن چنجه ها می توانید مخلوط کره آب شده و زعفران را با یک قلم مو بر دو طرف گوشت ها بکشیدتا خوش طعم تر و لذیذ تر شود.
  7. سعی کنید کباب چنجه را روی آتش زغال آماده کنید. تا اگر گوشت کباب شده اضافه آمد از آن بعداً بکارگیریکنید. زیرا پخت کباب در فر باعث سفت شدن گوشت ها می شود.
  8. اگر بخواهید مدت زمان بیشتری گوشت را در سس بخوابانید باید به جای رنده کردن پیاز از پیاز خرد شده بکارگیریکنید

از گوشت چنجه کوهان گوساله در دارافود میتوانید به صورت تازه خرید نمایید.

در صورت تمایل به استفاده از محصولات گوسفند داخل این کباب خرید چنجه گوسفندی را به شما پیشنهاد میکنیم.

شما عزیزان میتوانید برای بازدید و خرید از محصولات مشابه این مطلب از دسته گوشت قرمز و دسته بندی کباب ها فروشگاه آنلاین پروتئینی دارا پروتئین دیدن کنید.

دیدگاهتان را بنویسید