پیشنهادات شگفت انگیز

سبد خرید

کاربری:

مرغ سبز چیست تفاوت قیمت مرغ سبز و ساده آن و تفاوت مرغ بدون انتی بیوتیک با ارگانیک

در جواب مرغ سبز چیست باید گفت که این محصول یکی از انواع محصولات سالم مرغ میباشد. این محصول دارای ارزش بالاتری است. در محصولات مرغ به دلیل وجود آنتیبیوتیک های موجود در بافت گوشت آن دارای مضراتی میباشد. لذا توصیه میکنیم حدالامکان از آن ها مصرف نکنید. محصول مرغ سبز کاملا بدون آنتی بیوتیک تهیه میگردد. کارشناسان تولید این مرغ ها را در هر دوره کنترل میکنند. مرغ های بدون آنتی بیوتیک از نظر سلامت بسیار ارزشمند تر از نوع های ساده آن ها میباشد. همچنین لازم به ذکر است که تفاوت مرغ ارگانیک با نوع سبز از ریشه میباشد.

لازم به ذکر است که آنتی بیوتیک در این موادغذایی باعث کاهش کیفیت گوشت خواهد شد. از این رو با مصرف مرغ سبز بدون آنتی بیوتیک میتوان کیفیت گوشت این موادغذایی را در غذاهای تهیه شده توسط آن تضمین کرد. در ادامه به معرفی جامع مرغ سبز خواهیم پرداخت.

مرغ سبز چیست ؟

مرغ سبز چیست ؟ به محصول بدون آنتی بیوتیک این موادغذایی مرغ سبز گفته میشود. این مرغ ها تا سن کشتار که معمولا بین 30 الی 40 روز است در واحدهای پرورش به شیوه صنعتی پرورش می یابند. در این زمان برخلاف تمامی موارد معمول در طول این دوره از هیچ نوع آنتی‌ بیوتیکی نه به صورت  آشامیدنی ،نه تزریقی و نه در دانه مصرفی استفاده نمی شود. این مورد باعث تضمین سلامت گوشت خواهد شد. به همین دلیل مصرف آن چه در کودکان چه بزرگسالان مشکلی ایجاد نمیکند. در طول تمام مراحل تولید تا عرضه مرغ سبز از سوی نهادهای نظارتی و بهداشتی این مورد کنترل میشود. به این موادغذایی مرغ بدون آنتی بیوتیک هم گفته میشود.

روش تولید مرغ های بدون آنتی بیوتیک :

این مرغ در طول دوره پرورش سه الی چهار نوبت (ابتدای رشد، دو نوبت اواسط رشد و یک نوبت انتهای رشد) توسط سازمان دامپزشکی کشور مورد آزمایش و نمونه‌برداری قرار می‌گیرد و اگر عاری از آنتی‌بیوتیک باشد مجوز فروش آن به نام مرغ سبز (نه به نام ارگانیک) صادر می‌شود. اگر وجود هرگونه آنتی‌بیوتیک یا داروهای ضدکوکسی دیوز در بدن این مرغ‌ها ثابت شود، دیگر نشان مرغ سبز برای فروش به آن‌ها داده نمی‌شود.

قیمت مرغ سبز :

مرغ بدون آنتی بیوتیک تنها در تولیدی های دارای مدیریت بهداشتی بالایی قابل پرورش است. این مورد باعث تولید نسبتا اندک این محصول شده است. لذا قیمت مرغ سبز مقداری بالاتر از نوع معمول آن میباشد. البته برای خرید مرغ سالم توصیه میکنیم از نوع بدون آنتی بیوتیک این محصول استفاده نمایید.

علت پران تر بودن قیمت خرید مرغ سبز :

لزوم استفاده آنتی بیوتیک به مرغ ها :

برای جلوگیری از «کوکسی‌دیوز» نوعی بیماری انگلی نیاز به استفاده آنتی بیوتیک حس میشود. وجود این انگل‌های تک‌یاخته‌ای در طیور باعث ایجاد بیماری کوکسی‌دیوز می‌شود. معمولا مرغدارها برای پیشگیری از ابتلای مرغ‌های خود به این نوع بیماری، داروی کوکسی‌دیوز نوعی آنتی‌بیوتیک به مرغ‌ها می‌دهند.

مضرات مصرف آنتی بیوتیک در بدن :

گاهی مرغدارها تا روزهای آخر هم به مرغ‌ها داروی آنتی بیوتیک را می‌دهند. این دارو ها از طریق مصرف مرغ‌ ، وارد بدن مصرف‌کننده میشود. آنتی بیوتیک های موجود در این مرغ ها باعث مقاومت دارویی میشود. با ایجاد مقاومت دارویی به آنتی‌بیوتیک‌ها، ممکن است بدن هنگام مواجهه با بیماری‌ها، دیگر به آنتی‌بیوتیک‌های ساده جواب ندهد. با این مورد فرد مجبور به استفاده از داروهایی قوی‌تر میشود. این به خودی خود بسیار خطرناک میباشد. همچنین در برخی از مرغداری‌ها از آنتی‌بیوتیک‌های غیرمجاز که از راه‌های قاچاق تهیه می‌شوند، استفاده می‌شود. برخی از این آنتی‌بیوتیک‌های غیرمجاز باعث توقف فعالیت مغزاستخوان خواهند شد. همچنین در بسیاری کم خونی‌های کشنده ایجاد می کنند.

تفاوت مرغ سبز و ارگانیک

تفاوت مرغ سبز و ارگانیک در چیست :

مرغ سبز در پایه کاملا با ارگانیک تفاوت دارد. این مرغ صرفا در طول مراحل تولید آن هیچ گونه آنتی بیوتیک را دریافت نمیکند. مرغ‌های سالمی که در فروشگاه‌ها عرضه می‌شوند «مرغ سبز» یا همان مرغ بدون آنتی‌بیوتیک هستند، در واقع نوع ارگانیک این موادغذایی به مرغ های محلی گفته میشوند. چرا که مرغ ارگانیک به معنای عدم استففاده از هیچ نوع ماده غیرطبیعی، شیمیایی و افزودنی‌های مختلف برای تغذیه و پرورش آن میباشد. در حال حاضر هیچ تولیدی و مرغداری‌های ایران به توانایی تولید مرغ‌های ارگانیک نرسیده‌اند.

اطمینان به محصولات دارای برچسب مرغ بدون آنتی بیوتیک :

این محصولات دارای کد پروانه بهداشت بوده که از طریق آن قابل پیگیری میباشد. شما میتوانید با مشاهده کد بهداشت بفهمید که این محصول دقیقا با چه عنوانی به فروش میرسد. لذا باید برای خرید مرغ سبز حتما به این مورد دقت داشته باشید.


برای مشاهده قیمت مرغ سبز میتوانید از این لینک دیدن کنید.

دیدگاهتان را بنویسید